• Katja76

Hur gör man med namnen på kuvertet?

Vi ska inte skriva några namn i inbjudan, så namnen på alla som är bjudna måste framgå på kuvertet. Hur gör man med de som har barn? Måste man skriva barnens namn på kuvertet eller kan man skriva "Familjen Andersson" t.e.x? Hur gör man i de fall där föräldrarna inte har samma efternamn, skriver man "Familjen Andersson-Pettersson" i så fall? Snälla hjälp!

• Svar på tråden Hur gör man med namnen på kuvertet?
  • Bröllopstokiig

jag skrev alla namnen för att förtydliga.
    Även om det var annorlunda namn på dem och de bor på samma adress: Tex: jan, jens, ann och bo person- andersson
    bbaaa väg 1
    xxxxx Öbo

• Majsans

vi har skrivit t.ex.
    Fam. Pettersson/Nilsson på kuverten..

• *Madicken*

Skriver man "familjen Andersson" är barnen också inbjudna. Har föräldrarna inte samma efternamn skriver man ut båda namnen. Ska barnen inte vara bjudna skriver man både för- och efternamn på föräldrarna.

• E-tuna

Om hela familjen är bjuden så bör det räcka med:
    Familjen Nilsson...

Är det bara dom vuxna som är bjudna skriver man:
    Nils o Nadja Nilsson...

Olika namn skriver man:
    Nils Nilsson o Nadja Karlsson

Vet man inte vad en ev. partner heter eller om man bara vill att den bjudna ska få ta med sig något sällskap skriver man:

Nils Nilsson med vän eller
    Nils Nilsson avec
    avec är franska o betyder "med"...det är då underförstått att Nils får ta MED någon

Vill man undvika alla tänkbara missförstånd så är det naturligtvis bäst att av någon ta reda på vad någons sällskap heter och skriva ut det namnet på kuvertet...

Min erfarenhet säger mig att det kan vara vanskligt att skriva Nils Nilsson med sällskap... det har hänt att denne Nils har träffat en ny kvinna alldeles nyligen som hade tre/ fyra barn och hela familjen kom då. Inte bra när man bara hade räknat med 2pers. i dukning, mat o placering...

• Katja76

Ok, tack då vet jag! Jag vet vad allas sällskap heter, så det enda jag var osäker på var det här med barnen...

Svar på tråden Hur gör man med namnen på kuvertet?