• Junibrud 06

Nagelförlängning

Kan någon tipsa om vilken typ av nagelförlängning (gele, akryl etc) man kan göra som INTE ser billig ut? Jag vill ha ganska korta, naturliga naglar french manicure, men kan inte fixa det själv med mina korta sköra naglar? Också om ni har tips om VAR man kan göra detta i Stockholmsområdet?

• Svar på tråden Nagelförlängning
  • junibrud2006

Här är din namne... Nästan iaf! Jag gör förstärkningar i silke och det fungerar bra. När jag började gjorde jag förlängningar i akryl och sedan silke. Jag tycker det fungerar bra, men ska nog bara ha det över bröllopet och sedan återgå till mina egna naglar. Det blir dyrt i längden, plus att jag som gammal nagelbitare vill se om jag kan vara så pass disciplinerad...

• Junibrud 06

Tack! Blir silke tunnare än akryl eller varför gick du över till silke? Vill inte att de ska bli stora, långa fyrkantiga a la American style..

• junibrud2006

Akrylen blev ganska tjock. Då hade jag väldigt korta nerbitna naglar så hon satte på tippar och sedan akryl. Det ska därefter härdas så det blir några lager = relativt tjockt. Nu är dem tunnare, men visst ser man att det är något fusk, inte minst eftersom de blir så starka och hårda. Däremot är de inte särskilt tjocka, även om formen på mina är relativt kantiga (men det går ju alltid att fila eller ändra!).

• aircondition

junibrud2006:
    Jag ska göra förlängning med acryl, första gången på lördag. Blir det tjockt, alltså? Kvinnan jag pratade med sa att det var väldigt bra med acryl om man vill ha väldigt hållbara naglar. Det vill jag förstås, men jag vill ju inte ha tjocka naglar. Då ser det väl ut som man har nagelsvamp!

• junibrud2006

aircondition - alltså det blir ju inte centimetertjockt utan det blir som en liten vit rand. Du har tippen och sedan sätter hon på akrylet och då blir det en vit rand på kanske en mm. Jag stördes inte av det, var så nöjd bara av att ha naglar , men nu ser jag skillnad eftersom det med silke bara blir en liten hinna utanpå nageln. Jag hade enormt nedbitna naglar, rena stumpar bara, och förlängingen fungerade utmärkt för min del!

• sara ska gifta sig

Jag kan verkligen rekomendera en salong som heter Bra Snygg och ligger på södermalm.

www.brasnygg.se

Jag gör mina i gelé och de blir alltid tunna och naturtrogna.

• Junibrud 06

Hur långe håller dina gelénaglar? Tror du det blir snyggast att göra naglarna första gången ett par dagar innan bröllopet eller göra dem typ 2 veckor innan och sedan fylla på precis innan bröllopet?

Svar på tråden Nagelförlängning