Hur kan det bli så dyrt!?
Hej!
Håller just nu på att försöka räkna ihop en budget för vårt framtida bröllop för att kunna få en uppfattning om vad bröllopet ev. skulle kunna gå på.
Vi vill väl ha ett ganska normalt bröllop skulle jag tro, i alla fall känns det så för mig, det är min bild av ett normalt bröllop.
Tänkte ifrån början att jag skulle försöka hålla mig på ungefär 50.000kr och trodde ärligt talat inte att det skulle bli några större problem, men jag märker direkt med det som jag vill ha är jag snart uppe i 60.000!!! Allt drar iväg så fort!
Då är det väl bara att börja ta bort lite saker tänker väl ni, och självklart är det bara att göra det, men jag tycker verkligen att de priser jag fått och de saker jag vill ha är ganska rimliga för ett normaltstort bröllop, varken sago eller budget lixom. Man gifter sig ju bara en gång tänker jag. Men är jag bara en "over spender" eller är min budget bara realisisk? Skulle uppskatta om nån ville kolla på min budget och tala om, om ni tycker nått är fasligt dyrt i er uppfattning eller inte, hur såg er egna budget ut ni med runt 50.000 -60.000 kr är röra er med och Ca 60 gäster? Vad prioriterade ni?
Min budget, Ca 60 gäster :
Bröllopefesten på en vacker Herrgård,
3-rätters,
alkohol till maten,
Brudskål,
Bordsdekorationer,
personal, dukning, städning, bröllopsnatt i deras bröllopssvit.
30.000 kr
Tårta (Vi har ju dessert redan men har fått för mig att bröllopstårta hör till!)
1200 kr
Övriga dekorationer
1000 kr
Hår (Min bröllopsfrisyr, min m2b herrklippning, tärnafrisyr, Näbbfriyr, manikyr.)
2500 kr
Smink (En bekant sminkar mig)
0 kr
Blommor (jag ska ha enkla, vita callor, min tärna och min näbb ska ha 1 calla var med lite grönt och m2b knapphålls blomma)
2000 kr
Klänning (ska köpa i USA där det är billigare)
3000-4000 kr
Underkläder:
500 kr
Hyrda kläder till m2b
1500-2000 kr
Solist i Kyrkan (vi har vänner som ska sjunga)
0 kr
Live band till festen
5500 kr
Trycksaker (Inbjudningar + kuvert, Svarskort + Kuvert, placeringskort, några menykort och ytterblad till festprogram.)
2100 kr
Ring (det är bara jag som ska ha, min m2b vill bara ha 1)
3000 kr
Fotograf
2400 kr
Oförsedda extra utgifter
2000 kr