• Bruden med stort B

Festlokaler i Varberg?

Hej!

Kan ni hjälpa mig med förslag på festlokaler i och runtomkring Varberg.
    Är tacksam för alla förslag från restauranger som har hela arrangeman till mysiga bygdegårdar där man får ordna allt själv.
    Vet ni ungefär vad det kostar skriv gärna det med.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Festlokaler i Varberg?
  • Bruden med stort B

Puffar lite...

Någon som haft sitt bröllop runt Varberg borde det finnas.

• Bruden med stort B

puffar lite till

• annis1

Ska inte gifta mig men bor i Varberg så jag kanske kan ge några tips. Är du mest intresserad av lokaler i stan eller runtom? Känns jobbigt att räkna alla loklaer jag känner till. Beror ju lite på för hur många gäster och var ni har tänkt att gifta er.

• Bruden med stort B

Gärna inte mitt i stan men någonstans i närheten. Helst vid havet.
    Vi blir ca 70 st och vigseln kommer att hållas ev utomhus om vädret tillåter, men vi kommer att ordna buss så det gör inget om det är precis där vi skall gifta oss.

Ge gärna förslag på de bästa och mysigaste ställena.

• annalytica

Jag gifter mig i sommar i Varberg (bor här oxå). Vi ska ha festen på fästningen(www.hus13.se)där det finns flera lokaler att hyra (se även www.borggarden.nu). Annars har du många fina restauranger såsom Fridas i Kärradal (www.fridas.nu), Majas vid havet (www.majas.nu) eller Varbergs Kurort alt. spegelsalen på Stadshotellet.

Du kan oxå välja att ha festen på Naturrum på Getterön www.allevad.com/natsvehall_1.htm

Sen har du ju alla bygdegårdar oxå:)
    Lycka till!

• annis1

Jag håller med annalytica om de olika lokalerna på fästningen är bra. Finns både restauranger och lokaler där man får fixa egen mat. Är världens ställe för att ta fina kort om man vill ta bilder utomhus.

Naturrum är väldigt fina lokaler, har varit där på andra fester och där går att göra väldigt mysigt.

• Bruden med stort B

Vad finns det för lokaler på fästningen?

Helst vill vi ju kunna ta med egen sprit och dekorera lokalen själva.

• annalytica

Du kan se lokalerna på www.borggarden.nu.
    Eskils källare, Rikssalen och Restaurang Borggarden. Sen har du den mindre restaurangen Hus 13 som jag oxå länkade till. Ska ni dekorera själva och ha egen sprit skulle jag säga Eskils källare, den tar ca 70 personer. Maten kan ni ju beställa från Borggåden intill om ni vill;)

• Bruden med stort B

Finns det inga fler än de på fästningen?

• annis1

Naturrum som sagt en fin lokal om ni vil vara i stan. Annars finns ett flertal bygdegårdar att tillgå både i och utanför stan. Vad för typ av lokal har du tänkt dig?

• Bruden med stort B

Som jag skrev tidigare vill vi gärna ha en lokal där man själv får dekorera och ha med egen dryck. Det spelar inte så stor roll om det är en bygdegård eller restaurang eller annan mysig lokal.
    Vi blir ca 70 st och lokalen behöver inte ligga i centrum eller ens riktigt nära eftersom vi kommer att ordna buss.

Jag är ute efter en mysigt, fint ställe där man gärna får vara för sig själva.

Är tacksam för alla tips.

• Bruden med stort B

puffar lite till

• annis1

I Eskilskällare får man sköta sig själv och även på naturrum som jag nämt tidigare. Annars finns Träslövsgården i stan som har lite mer bygdegårds känsla, är dock inget msigt ställe om man vill ha vigseln i närheten.
    Sen finns en bygdegård i Galtabäck som ligger lite mindre än en mil ifrån stan. Ligger i anslutning till en fotbollsplan men precis vid havet.

Vet inte om något av detta kan passa, annars får du fråga mer så kan jag komma på fler förslag.

Svar på tråden Festlokaler i Varberg?