• Tingeling1234

Tårta från Uppsala

Finns det någon som kan rekomendera ett bra "tårtställe" från Uppsala?

• Svar på tråden Tårta från Uppsala
  • Pippi Pelikan

Vilken sorts tårta och i vilken pisklass söker du?

Jag och min smabo är lite fanatiska tårtälskare och åker gärna en bit för rätt tårta :)

Chokladtårta är väldigt god på Chokladcaféet.

Ruter Ess brukar vi köpa från konditoriet i Alunda (lång väg att åka, men världens godaste).

Konditoriet vid Brantingstorg har goda frukttårtor i rätt bra prisklass.

Ovfandahls och Landings har generellt goda tårtor, men Landings Carl Gustaf är väl söt.

Akta er för savoys tårtor med äggvitevisp istället för grädde. det sliskigaste äckel jag någonsin ätit.

Skuttungetårtorna som finns att köpa på diverse håll i länet är generellt god, särskilt princessen.

• Tingeling1234

Tack tack! jag vet inte riktigt vilken sorts tårta vi är ute efter, en bröllopstårta ;) men troligen någon med hallonmousse, eller choklad eller frukt?? Vet du vad en bröllopstårta kan kosta?

• Pippi Pelikan

Varierar nog oändligt

Billigast skulle jag tro att det blir att beställa genom typ ICA Maxi eller så, vet inte alls hur deras tårtor smakar, men de ser goda ut.

• jamboochjag

Hmm, Ruter Ess... vad är det för tårta?

• Pippi Pelikan

Ruter ess är sockerkaksbottnar, och ett tunt lager maräng, den är fylld med jordgubbar, grädde och choklad och täckt med marsipan.

Jag tycker lätt att tårtor blir för söta, men den här är lite mer syrlig i fyllningen. vet inte hur den är på andra ställen, men just Alunda är känt för sin goda Ruter Ess. Vårt de extra milen

Svar på tråden Tårta från Uppsala