• Maja-bruden

Bubbel-sortimentet hos calle?

Jag har kollat på www.calle.dk efter drycker till bröllopet, men jag hittar ju inget bubbel! Är det någon som vet om de har något mousserande vin överhuvudtaget? Jag har sökt på jättemånga namn ur systembolagets sortiment och får ingen träff!

Erfarenheter av att handla på calle tas också gärna emot!

• Svar på tråden Bubbel-sortimentet hos calle?
  • Överlycklig

vi handlade där förra veckan.. vänta så ska jag springa och kolla vad det hetta...

• Överlycklig

Så, det vi blev rekomenderade att köpa heter Söhnlein Brillantoch det låg på knappt 40:-/flaska.

Vi köpte hela vårt alkohollager där.

• Överlycklig

(det ska vara ett mellanrum mellan Brillant och och, dvs Söhnlein Brillant)...

• maria73

överlycklig, om man åker rödby-puttgarden, finns det ett calle i närheten?
    vad köpte ni mer förresten, till hur många personer å vad kostade det? å vad ska ni ha för mat?

som du förstår blir det snart en tysklandtur för maria med :)

• Maja-bruden

Jaha, det var ju märkligt! Nu sökte jag på Söhnlein Brillant och det stod "sögningen gav intet resultat"...Är det alltså sökfunktionen det är fel på och inte sortimentet, kanske?! Men en del sökningar har ju visat något, tillexempel så fick jag upp 12-pack med plastglas när jag sökte på champagn...

Fanns det många sorters bubbel? Några man känner igen från systemets utbud?

• Överlycklig

Det var gubben min som åkte så jag vet inte riktigt om utbudet, men vårt fanns i varje fall... men man kan ju alltid fråga personalen allternativt köpa en flaska och gå ut och provsmaka...
    Ja om du åker rödby-puttgarden så fortsätter du knappt två mil in i Tyskland till Heligehafen (eller hur det nu stavas, det är lite bättre utbud där än i Burg)

Vi räknar med 100 personer på bröllopet.

BRUDSKÅL
    Söhnlein Brillant 18 flaskor totalt 714kr

FÖRRÄTT
    Kantarell chatny toast
    RÖTT VIN (Vi kommer att servera rött vin genom hela menyn)
    Canaletto Primitivo 24 flaskor totalt 744kr.
    VITT ( om man nu inte dricker rött)Och detta vin är genom hela menyn
    Copperidge Chardonnay 18 flaskor totalt 579kr

HUVUDRÄTT
    Enbärsmarinerad rostbiff med hasselbackspotatis och svampsås.
    RÖTT
    Senorio de Llanos 42 flaskor totalt 999kr.

DESSERT
    Ost och kex och frukt
    Samma röd vin som ovan.

ÖL
    Carlsberg sort gold 24 burkar/flak 60kr /flak
    Norrlands guld 24 burkar/flak 69kr/flak

TILL BAREN
    Whisky Famous 0,7l för 118kr/st
    Gin Gordon 1l för 124kr/st
    Cream liqueur 0,7l för 45kr/st

• Maja-bruden

Överlycklig!
    Vad bra att du skrev så man ser vad det kostar med lite av varje, avec har jag inte börjat kolla så seriöst efter ännu, så det var väldigt bra att få lite tips!

Däremot så undrar jag fortfarande hur bubbel-utbudet är hos calle, och om det finns några kända märken så man kan handla en provsmakningsflaska på systemet innan...så man vet vad det är när man handlar! Vi vill ju ha det billigt men inte chansa på smaken!

• Överlycklig

Gubben är hemma... De har en provsmaknings avdelning där och det var där inne som han hittade vårt mouserande. Vi hade frågat på Systemet och blivit rekomenderade ett mouserand och tog med bolagskatalogen til Tyskland och frågade efter ett likvärdigt. De mesta av deras mousernade är inte med i katalogen... Men provsmaka där så är det ok.

Vi har smakat på alla våra vine och är jätte nöjda, Senorio de Llanos finns på bolaget om man vill prova innan...

• Bröllopstokiig

Tack snälla överlycklig för dina utförliga tips! Nu har jag lite mer att gå på! Och innan helgen är slut så har jag förhoppningsvis hittat den rätta brygden för just vårt bröllop i den tyska djungeln!

• Överlycklig

Det var så lite så!! Det är ju sådant som forumet är till för, att hjälpa varandra!!!
    Skriv gärna in sedan vad ni köpta (nyfiken).

Svar på tråden Bubbel-sortimentet hos calle?