• Skärgårdsbrud 6 maj

Skjuta upp mensen?

Jag slutade med p-piller förra sommaren och det tog 9 månader innan jag fick min mens igen. Om den i fortsättningen kommer att fungera som den ska så kommer jag förmodligen ha mens på bröllopsresan och det tycker jag vore sååå trist och jobbigt. Kul med badsemester då

Nu undrar jag, finns det några tabletter för dom som inte äter p-piller men som vill skjuta upp mensen? Och framför allt, vet ni om de har några biverkningar så som att det rubbar menscykeln på ett dåligt sätt?

Jag tycker egentligen att det är läskigt att mixtra med kroppens funktioner men jag har ju drömt om att ta dykcertifikat i flera år och nu kommer jag kanske inte kunna bada som jag vill!!!

• Svar på tråden Skjuta upp mensen?
  • Meddelande borttaget
  • Ellte

Ja det finns, prata med en läkare så kan de skriva ut... Det ÄR hormoner i tabletterna så det kan säkert krångla till cykeln lite ;) men jag vet inte riktigt vad du menar med ett "dåligt sätt"...

• Skärgårdsbrud 6 maj

Med dåligt sätt menar jag att jag har väntat i 9 månader på att få tillbaka min mens efter att ha slutat med p-piller. Jag vill inte stoppa i mig några tabletter igen som kan krångla till det så mycket. Förstår du vad jag menar?

• Ellte

Ah, det tror jag inte men det vet ju läkaren som skriver ut dem:)

• Skärgårdsbrud 6 maj

Jo det förstås Känner mig bara så orolig nu att den ska försvinna igen. Man hatar den när den är här men blir orolig när fanskapet är borta för länge

Tack för dina svar!

Svar på tråden Skjuta upp mensen?