• JeckaH
    Äldre 15 Apr 20:30
    930 visningar
    4 svar
    4
    930

    Alla vill väl ha ett trevligt bemötande, eller?

    Måste säga att jag är förvånad över vilken dålig stil och attityd som ibland florerar på detta forum. Vet inte riktigt varför, men det verkar som om vissa vill motarbeta istället för att hjälpa och stötta varandra. Är bröllop en sån het potatis så att vi är tvugna att ha en så vass ton som ibland förekommer? Vi ska ju vara skitglada och förväntansfulla och dela med oss av vår glädje och entusiasm! :) Hoppas inte på några arga påhopp i denna tråden i alla fall :).

  • Svar på tråden Alla vill väl ha ett trevligt bemötande, eller?
  • Okänd
    Äldre 15 Apr 20:39
    #0
    Meddelande borttaget
  • winter­saga
    Äldre 15 Apr 20:44
    #0

    Håller också med, dock tror jag att folk ofta misstolkar/överreagerar då det mesta har en tendens att "låta" hårdare i skrift än tal.

    Ofta tycker jag att folk hugger onödigt snabbt och hårt på en personers inlägg. Tycker ändå att de flesta trådar håller en god ton.

  • Ninno - 79
    Äldre 15 Apr 21:04
    #0

    Håller dels med om att det nog ofta låter värre i skrift än vad som faktiskt menas. Men sen tror jag de fakto också att bröllop är just en så het potatis som TS sade!
    Jag tror att vi (oftast brudar) är så spända inför allt vi gör angående våra bröllop. Alla beslut som ska fattas och alla ställningstaganden. Då blir det ett väldigt känsligt ämne om någon annan sedan tycker annorlunda än det man just beslutat sig för. Jag tror vi har lätt att ta det som personlig kritik... Och därmed kommer heta debatter att blomma upp fortare än kvickt!

  • JeckaH
    Äldre 16 Apr 08:59
    #0

    Är medveten om att vi har olika åsikter om saker och ting och att vi ska få ha det. Men jag tror inte på att trampa på folks tår onödigt hårt, kom igen, det är ju ett bröllopsforum. Jag har sett allt från kränkningar av livsstilar till vassa påhopp som inte är ett dugg befogade på detta forum och tycker inte att det är ok. Visst ska vi kunna debattera, men det är skillnad på att debattera och ge personliga påhopp. Jag har själv blivit irriterad här inne och vill inte vara det längre. Jag vill bara vara glad och nöjd, då trivs man ju bäst :).

    Vill också ge en STOR kram till alla trevliga och goa tjejer och killar på detta forum! För det finns ju massor :)!

Svar på tråden Alla vill väl ha ett trevligt bemötande, eller?