• Bride Aug-08

Klänning med bar rygg

Letar med ljus och lykta efter en klänning med bar rygg.
    Hittade en som var jättesnygg, men naturligtvis fanns den inte i min storlek (10) utan fanns bara i storlek 14 kvar. Någon som sett någon brudklänning (ej modell maräng) med bar rygg?
    Så här såg den ut som jag gillade så ni får ett humm om vad jag letar efter ( det får gärna vara ännru lägre skuret i ryggen) www.bridesaves.com/search/index.cfm&product_id=15796

• Svar på tråden Klänning med bar rygg
  • Bride Aug-08

*puff* Någon som vet någon klänning med bar rygg?

• Bride Aug-08

Den var både snygg och ful. Som den är nu så var den rätt ful. men om man låter en sömerska sy om ryggen så man tar bort det där översta partiet och gör banden över axlarna smalare så skulle den kunna bli jättesnygg. tack för länken.

• Bella79

Du skulle kunna sy upp den hos en sömmerska.
    Jag hittade inte min klänning ute i någon butik, utan jag gick till en sömmerska som sydde den precis som jag ville ha den.
    Den ble inte dyrare än att köpa färdigt.
    Den blev helt underbar och kostade 5500 kr med sömnad och tyg.
    Sömmerskan finns på söder i Stockholm

Här är hennes mailadress:
    ella.karrfelt@swipnet.se

• Anna Persson

hej alla!! ga in pa www.edenbridals.com. där finns hur manga fina klänningar som helst. jag beställde min klänning där när jag gifte mig förra aret. ville bara ge er alla ett bra tips. var hur nöjd som helst.

• Bluebride2006

har du kollat upp med china ekt, som jag föreslog på chatten/msn?

• Bride Aug-08

Anna Persson. Tack för tipset, skall kolla in där.

• Bride Aug-08

Bluebride2006
    Hej igen, kollat massor på deras hemsida och även sökt på dom på ebay. hittat flera men började tveka. Så jag åkte in till city idag och kollade på brud och festklännningar för att prova vilken slags modell som sitter bra på mig, OCh nu är jag bara än mer osäker på vad jag vill ha. Jag provade den ena modellen efter den andra och kunde bara konstatera att nä, en sån ville jag inte ha. den enda som jag tyckte var någotlunda oki var en rak enkel sak med en vit ros på, och den kostade bara 499kr, så det är ju knappast ens lönt att beställa då. Men samtidigt så vill jag nog ha lite mer unik klädesplagg. skall sätta mig med papper och penna och skissa och se om jag kan rita en egen klänning som jag vill ha. Skall även höra mig för med en gamal klasskompis som jag kom på faktiskt gått i designskola i London, kanske hon kan hjälpa mig. Så jag avvaktar lite mer, har ju tack o lov tider framför mig.

Svar på tråden Klänning med bar rygg