• Jenny brud

Ekotemplet 17 juni 2006

Hej! Den gamla tråden jag lagt upp är nu avstängd och eftersom det börjar närma sig så vill jag lägga upp en ny. Vi gifter oss i Ekotemplet 17/6 -06 kl. 18.00. Om ni planerar en vigsel samma tid eller någon timme före/efter så får ni gärna höra av er så vi kan försöka undvika krockar...

• Svar på tråden Ekotemplet 17 juni 2006
  • Lucia05

*templet.....INTE tamplet ;)

• Jenny brud

Ja precis, Ekotemplet i Hagaparken.

• Jenny brud

Ville bara puffa upp den här nu när det bara är en månad kvar... (hjälp!)

• Rastapopoulos

Vi gifter oss kl 15.00. Vi var med på gamla tråden förrut.

• Jenny brud

Jodå, det minns jag. :) Hoppas förberedelserna går bra och att ni får en fantastisk dag. Vi har såklart beställt vackert väder... ;)

• 17/6 -06

Rastapopoulos

Hej!

Såg att ni ska gifta er kl 15 i Ekotemplet den 17:e juni.

Vi ska fota oss i Hagaparken och har Ekotemplet som alternativ om det regnar.
    När kommer ni vara där?

Vi har planer att åka ca 14 från söder (efter vår vigsel) till Hagaparken.

Vill ju inte att vi ska krocka...
    Men vi kommer ju bara var i Ekotemplet OM det regnar, annars är vi ju i parken

• Jenny brud

17/6-06

Antar att de (Rastapopoulos)är där från straxt före 15 till 15.45 eller så...?

Ekotemplet är ju mycket populärt och många som inte hänger här på BT viger sig där. Har hört att det blir köer ibland... Bra att tänka på att det kan vara svårt att få mer än några minuter att fotas kanske... och att ni kan behöva vänta...

• 17/6 -06

jenny brud

vi funderar på att åka dit bara om det är ok väder, då finns det ju hur mkt grönområden som helst att fota sig på
    annars är nog plan B Stadshuset vid pelarna mot vattnet om det regnar

• Jenny brud

Ja, visst är parken fin! Vi skulle gärna fota oss där, men tyvärr kommer den vimla av våra bröllopsgäster som träffas och äter picknick innan vår vigsel (samtidigt som vi blir fotade) så det funkar tyvärr inte... Vi har istället valt Bergianska trädgården på andra sidan vattnet. (Och jag håller tumarna för bra väder för allas vår skull!!!)

• 17/6 -06

aha ja det blir ju lite knäppt då
    Vi håller tummarna för fint väder!!!

• Rastapopoulos

Hej!

Svarar er som kanske skulle fota er i Ekotemplet. Vänner till oss och till de som gifter sig kl 16 ska hjälpas åt att sätta ut stolar kl 14. Det lär ju ta en stund och sen börjar gästerna komma.

Hoppas det kan ordna sig för er ändå.

• 17/6 -06

ingen fara! vi tar nåt annat ställe om det regnar, men vi kommer fota oss i Hagaparken (omgivningarna runt omkring) om det inte regnar.
    Lycka till i Ekotemplet

• Prada-Regueira

Hej alla!

Äntligen hittade vi tråden. Vi var också med på den gamla tråden men den tog dem bort 16.00 är vår "inbokade" tid och vi hoppas självklart att det inte blir kö får någon av oss. Men som det ser ut nu är det alltså:

Rastapopoulos ca 15.00
    Prada-Regueira (vi) ca 16.00
    Jenny Brud ca 18.00

Och så alla andra par som vi eventuellt måste klämma in däremellan. Jag har fått höra att det blir fint väder på lördag, är det någon som har sett någon prognos som eventuellt kan verifiera detta?
    Snart är det dags...!

• Den som väntar på nåt bra...

Hej,

Jag är alldeles ny här och går i bröllopstankar. Ekotemplet har vi funderat på att ha vår vigsel. Men hur går man tillväga, vem bokar man detta med?
    Snälla någon berätta för mig hur jag skall göra.

• Ettolrach

Man kan inte boka Ekotemplet, det är allmän plats och del av Hagaparken.

Man får gå dit och hoppas att det inte är flera med samma idé eller komma överens den här vägen - men det är ju heller inte säkert eftersom många andra par kanske inte håller till här på forumet.

• Loppan06

Undrar bara hur det gick för er brudpar i Ekotemplet denna dagen ni skulle gifta er. Stod ni på rad? Skulle vara en rolig syn att se bröllopsföljena stå på rad för att få viga sig. Var det även andra brudpar där?

• Jenny brud

Vid vår vigsel klockan 18 behövde vi inte stå i rad... De andra var klara och Ekotemplet "urplockat" så det gick jättebra. (Vi hade en helt fantastisk dag!) Min berättelse och länk till bilder finns här om någon är intresserad:

www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1753982.html

Svar på tråden Ekotemplet 17 juni 2006