• Skärgårdsbrud 6 maj

Dove, brun utan sol- fungerar FÖR bra?

I och med bröllopet så har djupa jag blivit väldigt ytlig så jag som aldrig gör sådant här i vanliga fall gick till affären och köpte Dove summer glow body lotion igår

Jag smörjde in mig igårkväll och ser idag ut som om jag har varit på Gran Canaria :-0 Det står att krämen gradvis ska bygga upp en ljus bränna.

Hm jag vågar inte smörja in mig idag för jag kommer väl då se ut som en pepparkaka imorgon!? Kan jag smörja in varannan dag eller kommer effekten hinna försvinna isåfall mellan varje dag? Det står på flaskan att jag ska smörja varje dag för bästa effekt nämligen. Tilläggas kan att jag är väldigt ljushyad med ljusblont hår också så det kanske syns extra tydligt på mig. Men finns det en gräns för hur brun krämen kan göra en? Hoppas någon här med erfarenhet av denna eller liknande produkt har lite råd/tips.

• Svar på tråden Dove, brun utan sol- fungerar FÖR bra?
  • bröllop2006

oj.. jag har smörjt in mig med den varje dag i nästan 3 veckor & ser INGEN skillnad förutom lite fult orangefläckigt på smalbenen..

men den finns visst i 2 olika nyanser, jag kanske valde fel...

• jocelyn

Om effekten blev för stark så prova att ta ett tunnare lager nästa gång. Smörj även in dig med vanlig bodylotion före; har du torr hud så absorberas mer färg. Man kan med fördel hoppa över insmörjning för att inte bli crazy dokusåpa-brun. Med vanlig BUS så behöver man i regel bara 1-2 behandlingar per vecka för att behålla ett fint resultat.

• Strumpan.

Det finns ju 2 olika nyanser på Dove. En är för ljusare hy och en är för mörkare. Du har nog köpt den mörkare.

• Skärgårdsbrud 6 maj

bröllop2006

Vad står det på din? På min står det fair to normal skin.

jocelyn:

Okej jag är lite dålig på att smörja in mig överhuvudtaget så min hud har kanske lite för glatt sugit åt sig krämen då Jag ska försöka ta lite tunnare lager nästa gång också. Vad bra att man inte behöver ta den varje dag. Jag provar med min varannan dagsmetod då och smörja in lite mindre. För jag vill absolut inte bli galet brun. Anledningen till att jag köpte den var för att jag tycker mina armar såg lite för spöklika ut i brudklänningen

Strumpan:

Jag tror jag köpt den ljusa, det står fair to normal skin på den. Fair betyder väl ljus?

• bröllop2006

fair to normal står det på min oxå..

Marie :)

• Skärgårdsbrud 6 maj

Okej men då kanske du ska prova den mörkare istället då.

Svar på tråden Dove, brun utan sol- fungerar FÖR bra?