påsk...
Skärtorsdagen har gått över i långfredag och jag har inget att göra. Bestämmer mig för att luska lite i vad ni ska göra i påsk. Själv ska jag partaja!
Skärtorsdagen har gått över i långfredag och jag har inget att göra. Bestämmer mig för att luska lite i vad ni ska göra i påsk. Själv ska jag partaja!
Ja, idag på långfredagen ska jag fortsätta bröllopspyssla. Sen tänkte jag överraska min m2b med god mat, lite musik och levande ljus när han kommer hem från jobbet Imorgon blir det påskbord med familjen och på söndag bara mys med älsklingen.
Låter mysigt. Lugnt och skönt. Vad för bröllopspyssel sysslar du med?
Ja det behövs lite lugn och ro. Stressa ned lite inför bröllopet, inte många dagar kvar. Åh jag håller på med ditten och datten. Gör just nu klart festprogrammen men jag sysslar också med vigselprogrammen, gör egna bordsplaceringskort och lite sånt Jag är ett pysselfreak så detta med att gifta sig och ha bröllopsfest har ju blivit mitt Mecka
Sitter hemma med magsjuka barn så jag är enormt trött.Varvar ner framför datorn ett tag =)
Inget partajande här inte Snark! =)
Nu tänkte jag precis fråga när du skulle gifta dig... Det är sent på kvällen... Jag är kass på pyssel. Har liksom inga idéer. Har köpt grejer till inbjudningar nu och är rätt nöjd men det känns liksom frusterande att veta att det kan bli så mycket bättre om man bara kan komma på hur man ska göra... om du förstår vad jag menar..
Sussilady...magskuka barn låter ju sådär. Hoppas du får sova lite snart...
PennyJ
Hihi mitt namn antyder nog när det är dags för mig att stå brud Kanske dags att sova?
Vad har du köpt för pyssel till dina inbjudningar? Alltså, vad för sorts kort, färger, tillbehör? Beskriv gärna!
Jag förstår precis vad du menar. Jag brukar dock ha problemet att jag har för mycket ideér att jag inte kan nöja mig med en utan hamnar i värsta beslutsångesten
sussilady
Usch, magsjuka som är så trist! Förstår att du kanske behöver varva ned.
Vi har gjort väldigt enkla kort. Vinröda enkla (alltså i motsats till dubbla) långa (om du förstår vad jag menar) kort. Vi har sedan ett transparent grått papper som är lite mindre än det röda. på det gråa pappret står texten i snirklig stil. Det gråa pappret sitter på det röda pappret med häftkuddar så att det blir 3 dimensionnellt. Fattar du?
Nu ska jag krypa ned hos min m2b och våra 8 barn och sova ett par timmar. Jag kanske kan inspirera dig imorgon med lite tips angående inbjudningarna PennyJ?!
Godnatt på er!
Ps. Mina "barn" är mina 8 katter som har tagit över min plats i sängen Ds.
Jadå jag fattar. Låter jättefint. Glöm det där med inspirationen som jag skrev, skrev det samtidigt som ditt inlägg
Gör gärna det skärgårdsbruden. Sov gott så hörs vi!
Skärtorsdagen = Har påskstädat och pyntat. Vi käkar gott ihop och dricker lite vin. KOllar på en bra film.
Långfredagen = Jag och han träffar vänner, var och en på sitt håll.
Påskaftonen = Ska vi äta påskmat ihop och ha det mysigt.
Påskdagen = detsamma
Generellt så tänker jag se en ohygglig mängd bra film, käka godis, dricka kaffe och bara lata mig. Och prata massor i telefonen med kompisar =)