• Linda S

vvad äter ni när suger sätter igång?

Vad knaprar ni på då suger sätter igång? Har hållt mig till frukt och morotsstavar. men det blir ju enformigt i längden.
    Jag äter frukost, sällan mellanmål på fömiddagen men annars en frukt, lunch bestående mesta av sallas en tonfiks, fetaost eller kyckling, och sen kommer suget vid 16-17 tiden. Äter kvällsmat vid 18-19 tiden och sen frukt igen vid 21.
    Väger för tillfället 53 kg är 156 lång (eller kort :D) Har mkt bukfett men väger relativt lite.
    Tips någon?

• Svar på tråden vvad äter ni när suger sätter igång?
  • SYL

Jag ater vad jag kanner for, oftast ett apple, ibland lite smagodis. En rejal kaffe blir det allt som oftast ocksa.

Fortsatt du med frukten. Eller testa riskakor (sjalv tycker jag att det ar superackligt, men andra verkar gilla dem..)

• brudkronan

När jag blir gottesugen är det mumsigt med frusna osötade hallon. Mums!

• Linda S

Ja det brukar jag med göra, glömde jag att nämna :) hallon är upergott!!
    Nåt mer?

• Ellte

Frukt och nötter...och frysta hallon. Jag tycker inte alls det är konstigt att du är sugen när du äter så sällan :? Se till att ät mellanmål varje dag, ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Klart TUSAN du är sugen vid fyra-femtiden om du inte ätit sedan lunch :?

Lite keso och frukt till trefikat kanske?

• Linda S

Ellte-
    Blir att jag dricker te med frukt vid halv 3 tiden då vi fikar på jobb. Men blir ändå hungrig vid 4-5 tiden.

• Ellte

Ät mer då :D Keso, frukt, nötter :)

• jocelyn

Vid 15-snåret brukar jag äta typ banan och mörkt bröd med skinka och keso. Jag måste absolut ha mellanmål för att hålla blodsockret stabilt.

• Linda S

LVN
    Hahah ja det funkar jus äkert :D Men inte för mig som vill skära ner pås ådant! :)

Svar på tråden vvad äter ni när suger sätter igång?