Jag har också haft problem med finnar, och de senaste åren blev det värre. Jag tyckte att jag hade prövar apotekets utbud, och bestämt mig för att gå till husläkaren och be om antibiotika, men eftersom jag är feg bestämde jag mig för att ge apoteket en sista chans. Och det lyckades! Såhär gjorde jag:
-Insåg att jag inte hade fet hy, varför produkter med alkohol (tex många ansiktsvatten) var för uttorkande.
-Började använda Basiron AC (bensoylperoxid men ingen alkohol) istället för Stioxyl. Trots att Basiron inte inehåller alkohol var den väldigt uttorkade. Jag kunde aldrig använda den både dag och natt. Använde den dock på natten, och en återfuktande creme utan olja (Apotekets Day) på dagen tills dess huden vant sig, tog c:a två veckor.
-Efter att huden stabiliserat sig bytte jag dagcreme till Loreal's med salicylsyra.
Jag märkte INGENTING på över två månader, det blev bara värre, och jag började höra mig för om hudläkare. Under den processen började jag dock äta jästtabletter, och jag märkte plötsligt att huden faktiskt höll på all läka.
Nu har det gått drygt tre månader och jag är fin som en babyrumpa. Jag har slutat med Basiron, men äter fortfarande jättabletterna.Jag använder apotekets L500 ansiktsvatten (ingen alkohol), Loreal's salicylsyra creme på dagen, och apotekets reparing night creme (w Vitamine E) på natten.
Och så har jag slutat klämma. Det MÅSTE man göra...