• Elin_

Underkläder i Göteborg

Jag ska till Göteborg om en månad och tänkte passa på att inhandla ny bh att ha på mitt bröllop...

Jag har ganska svårt att hitta bh i min storlek, F75.

Finns det någon bra affär i Göteborg som jag bör besöka?

Kom gärna med tips!!

• Svar på tråden Underkläder i Göteborg
  • Adonia

Jag har själv en bh-storlek som är knepig att hitta. De affärer i Göteborg som jag tycker har bäst storleksutbud är Miss Mary, Korsetten och NK. Alla tre har ingång från Östra Hamngatan (Miss Mary ligger inne i köpcentrat Arkaden).

• Lyckligt gift!

Kolla på Åhlens. Dom har ett jättebra sortiment. Och Twilfit, dit ska jag gå.

• svessan

Jag tycker att Cia (tror jag det stavas) är jättebra om man vill ha en bh som sitter perfekt. Hon är superduktig på att se vilken storlek man har. Ligger precis brevid dubliners, man går in i en trappuppgång mot Lagerhaus till så är det på andra våningen tror jag.

• JuniBruttan

Jag var på Korsetten som Adonia skriver om, i lördags. Kollade inte så mycket på bh, men köpte ett jätte fint strumpband där. De hade flera olika av det iallafall.

• Ellte

Chia tror jag det som sessan pratar om heter. Boka tid eller var beredd på att vänta, de tar bara in en kund i taget i butiken. Var dessutom beredd att bli tafsad på *garv* Det var inte jag och tyckte det var hemskt obehagligt och gick så fort jag kunde med :?

• TottaMalin

Chia är helt klart bästa underklädesbutiken i Göteborg. Stort urval i alla storlekar och mycket kunnig personal. Och visst får man räkna med att de "tafsar" lite, men det är snarare så att jag förväntar mig det i en bra underklädesaffär...

Lätt att hitta, det ligger på Östra Hamngatan 50A, in genom en gång, de brukar ha en del skyltar vid ingången.

Lycka till!

• Ellte

TottaMalin: Så är det säkert...men när man inte är beredd är det inte alls trevligt när nån hugger efter tuttarna :? ;)

• Adonia

Är det inte så att Chia har stängt? Det är iallafall vad hag har hört, annars skulle jag definitivt ha rekommenderat henne i första hand. Hon har/hade det i särklass bästa storleksutbudet i Göteborg. För bandstorlek 65 hade hon kupstorlekar upp till H!

Svar på tråden Underkläder i Göteborg