• lillithsmamma

budhettråd

startar jag nu här kan vi som inte vill lägga ut flera miljoner på våra bröllop samlas och diskutera tips mm för enklare kunna spara pengar eller köpa det där man vill billigare :D Mitt tips är handla klänning från ebay så kan man komma billigare undan hitta en orginal klänning för mindre än 3000 med frakten och tull :)

• Svar på tråden budhettråd
  • Maja-bruden

Vi ska ha ett budgetbröllop, eller egentligen ett ingen-budget-bröllop...vi får skynda oss att handla innan pengarna tar slut helt enkelt! Vi kommer att bjuda ca 40 gäster + deras och våra barn på hemlagad buffé och vin (nej! inte till barnen!)från Tyskland i en bygdegård. Vi gör alla trycksaker själva och tänker ut hur vi ska göra det som känns viktigt så som vi vill ha det ...och hur vi ska kunna låta bli att bry oss om det som ingen av oss tycker är viktigt men som vi tror att vi kanske borde tycka var viktigt...det är ju vårat bröllop och det ska väl märkas, eller hur! Vi ska inte ha någon transport mellan kyrka och festlokal utan en dragspelare som går före och leder oss och gästerna till festen. Vi ska tillbringa bröllopsnatten hemma, själva, utan barnen, det lyxigaste man kan tänka sig för oss som knappt haft en barnfri natt senaste decenniet...Min bästa vän gör min underbara håruppsättning, en annan vän gör en bukett...musiken står släkten för...Jag måste erkänna att jag tror inte att det skulle kunna bli bättre med mera pengar! Vi kommer nog att få allt vi önskar oss och mer därtill känns det som! Vänner som tar en semesterdag för att hjälpa till...sådant kan man inte få till något pris!

• lillithsmamma

låter otroligt fint erat bröllop :) vi drar iväg hemligt med endast två vittnen sedan när vi kommit hem bara bjuda mina närmaste syskon och hans syskon med mamma och pappa så då sparar vi en hel del och får vårat vigsel som passar just oss :) inget stohej mm

• Maja-bruden

Att åka iväg sådär som ni...det tycker jag är sååå romantiskt! Det skulle jag kunna tänka mig, men nu när vårt bröllop växer fram så vill jag absolut inte missa det! En dag som handlar om oss och våran kärlek...Det är en ego-grej det där att få omge sig med alla sina favoritmänniskor en hel dag! Det blir det bästa!

• lillithsmamma

Maja-bruden ja vi kan inte tänka oss alls det där med mer folk än två vittnen pga varken han eller jag gillar att stå i rampljuset så värst mycket :) fast för den delen vi ska ändå ha brudigare ytstyrdel ändå och filma det visa för de som vill se sedan :)

• Maja-bruden

lilithsmamma! Lustigt att ni ska ha brudigare utstyrsel...för det ska inte vi! Eller, vi ska ju vara jättefina såklart, men jag skulle inte känna mig fin i en vit brudklänning, så jag ska ha en väldigt elegant men enkel röd lång klänning. Det är den finaste och dyraste klänning jag köpt i hela mitt liv, men är ändå att betrakta som ett budgettips eftersom den kostade under två tusen. Min blivande man ska ha kostym, för något "finare" skulle se fånigt ut eftersom min klänning är så förhållandevis enkel. Vi ska gifta oss i kyrkan och våra barn ska vara brudnäbb och näbb. Dotterns klänning har vi köpt på e-bay.

• inaina78

Mitt bidrag blir om man inte vill köpa via nätet kan man köpa klänning via en tjej jag fann här på BT trådar , hon säljer nya klänningar för 3000-4500 kr inga kopior och jag fick med en slöja i priset oxå :) hon har mail bjurel9@hotmail.com

• Ninno - 79

Man sparar inte ett öre på det. Men ett tips är ändå att sprida ut kostnaderna, tycker jag. Det svider mindre i plånboken om man lägger ut lite pengar här och där än betalar allt, och stora räkningar på en gång...

Svar på tråden budhettråd