• Modelina

Svårt med Vågigt/lockigt löshår?

Snälla hjälp mej, jag har beslutsångest nu. Jag ska göra en hårförlängning men vet ej ifall jag ska ta rakt eller lockigt/vågigt löshår. Vill helst ha lockigt men har hört att det är svårskött.

Någon som vet skillnaden med skötseln. Vad man inte får göra och så. Tycker inte att det är så jätte fint med långt rakt hår.

• Svar på tråden Svårt med Vågigt/lockigt löshår?
  • Blowjo

jag skulle ta rakt..för då kan man ju välja att locka när man är sugen på det..

jag skulle gärna inte vilja ha lockigt hela tiden.....med rakt så kan man göra mer saker när man känner för det

Om det är äkta hår vill säga

• Modelina

aa, fast jag har ju lite vågigt hår annars, men brukar platta det, så det kanske blir mest naturligt med vågigt löshår..

• Mastermind

Välj alltid den strukturen som är mest likt ditt eget hår. I detta fallet vågigt. Även om du oftast plattar ditt hår så kommer det se förjäkligt ut dom få dagarna du inte orkar/hinner. Så välj ALLTID samma stuktur som ditt eget hår. Sen kan du ju plattånga löshåret också, om du känner för det.

• Mastermind

Ang skötseln så kan du fråga din förlängare. Det är ingen större skillnad mellan rakt och vågigt hår rent skötselmässigt, förutom att du kanske vill ha schampoo som tar fram lockarna i det vågiga, t.ex. Alltså, precis som om det vore ditt egna hår. Men oftast så behandlar ju folk håret likadant oavsett struktur (om det inte är extremt hår, som t.ex afro, vi snackar om, men det gör vi ju inte).

• Modelina

ååh tack så mycket för ditt svar :D

Svar på tråden Svårt med Vågigt/lockigt löshår?