• sposa

Breda fötter...

Hjälp, mina fötter blir bara bredare och bredare, och nu börjar jag få allvarliga problem med att hitta skor jag överhuvudtaget kan få ner foten i (kan inte gå upp i ännu större storlekar, då jag redan nått min gräns).

Är det någon som har förslag på var man kan hitta snygga skor för breda fötter (inga tantskor a la ecco)? Vore evigt tacksam!

• Svar på tråden Breda fötter...
  • polly22

Kingsize skor är för små eller stora fötter. Om man tar 38 men behöver riktigt breda skor vart går man då?

Sposa: vilken storlek har du?

• sposa

38 på längden, typ 43 på bredden... :( Men, ja, hade de varit normalbreda hade jag passat i en 38.

• polly22

sposa
    Vi har samma fötter! Jag har alltid trott att jag var den enda i hela världen med såna fötter. Nu känns livet genast lättare
    Men visst är det tråkigt att aldrig kunna ha eleganta högklackade skor eller näta små sandaletter på sommaren?

Jag var i London för många år sedan där jag såg stora vackra höga skor i ett skyltfönster. Jag gick in direkt och frågade om jag kunde prova paret i fönstret i st 38. Då svarade "den" bakom disken att minsta storleken var 42 - affären var för transvestiter! ;-(

• sposa

Och öppna skor är uteslutet, för om man har tur och lyckas knöla ner sina stackars fötter i ett par, så väller fötterna ut en bra bit över sulan, och skorna går sönder på ett par månader...

Vad skönt att jag inte är ensam :) Har du några tips om vad man tar sig till egentligen? Jag är ju ingen tant än! Jag vill inte ha skor som ser fotriktiga ut!!!

• polly22

Nej, jag har inte lyckats hitta någon skoaffär som har breda skor som inte är tantmodell. Kanske någon annan kan tipsa?

• polly22

Har surfat runt lite och hittade den här siten
    www.womenshoesplus.com

Rätt bra sortiment och priser och måttabellen verkar vettig. Frakten kostar lika mycket som skorna och man kan inte prova först men kanske värt ett försök. Dollarkursen är låg just nu

• lightfish

Rent generellt så är ju USA ett av de bättre länderna att shoppa skor i/från då de har olika bredder på skorna :)

Själv har jag st 42 i skor men har normalbreda fötter likamed nästan omöjligt att köpa vanliga skor :)

• polly22

Jag tog chansen och beställda ett par skor från USA. Jag ska hämta ut dem från posten i dag. Det blev rätt dyrt - nästan 500:- för skorna, 320:- för frakt och nu har tullen lagt på 500:- också. Hoppas de är bra

• impossible_girl

Hej hej! Jag har samma problem som ni, fast med en fördel, jag har storlek 36 på "längden", men kan ju aldrig ha 36:or, men då kommer jag oftast i 38-39 eller 40... Visserligen är det ju inte så snyggt med alldeles för långa skor, och inte så skönt, men det går.. ska kolla lite på sidorna ni skrev om. Är ju så tråkigt att man aldrig kan ha skor med rem över tårna!
    Kramar!

• impossible_girl

hm, vet inte riktigt hur jag fick dit en smilie...

Svar på tråden Breda fötter...