• Miafina

Ni som äter viktväktarmat....

Hur mkt får man äta per dag ?

Jag vet att tidigare var det så att man fick äta beroende på vikt, men runt/strax över 20 points.
    Är det fortfarande samma system som gäller?

Jag har kokboken + diverse recept, och funderar på att kanske börja äta efter dem... Men då är det ju bra att veta om systemet är detsamma, så att det är ett visst antal point som man skall äta..

Jag har inte intresse i att gå med, och springa och väga mig eller så, utan tänkte mest att recepten kunde vara en bra utgångspunkt...

Så någon som vet som kan svara på om det är som tidigare... med pointsen?

• Svar på tråden Ni som äter viktväktarmat....
  • Balinda

Hej
    Ja det är samma system som tidiagre. JAg är 31 vägde runt 70 när jag vägde in mig 1,61 cm, Rör mig ej så mycket i jobbet. Jag fick äta 20 P. Nu när jag väger under 60 får jag endast äta 18p. Väger man under 70 19 p och så vidare- Hoppas att detta hjälpte dig.
    :) Linda

• Chocolate chip cookie

Nej, det är inte längre samma system. Nu är det ett helt nytt system som är tänkt att vara lite mer anpassat till den enskilde individen än det gamla systemet.

• Nimis

Men de har väl internetkurser och sånt också?

• Miafina

Hmm nu kom olika bud......
    Gjorde mig lika förvirrad som tidigare.. Men oki, då har jag fått lite att tänka på iaf..

Vet inte om de har internetkurser, men jag antar att som allt sånt så kostar det pengar, och som student har man inga sådana... Och jag vill heller inte följa ngt slaviskt, utan mest veta "på ett ungefär"... Så man inte tror att man kan äta typ 20 P om dagen, och så är det nytt system som säger 10 p....

Men om du Balinda kunde äta 20 så kan jag nog lungt göra det eftersom jag har 40 kilo mer än dig att börja med... =)

Tack för svaren iaf =)

• Chocolate chip cookie

Miafina: Nej, så stor skillnad är det inte mellan det nya och det gamla systemet, som det tex var mellan points-systemet och systemet med röda, gröna och gula prickar. Jag "vann" tex en point när det nya kom.

• bc.svensk

Alla sätt stämmer...Balindas sätt som hon uppger är det första dom tar upp på VV...Det andra är sånt som också kommit till...Så gör det som känns bäst för dej..Annars kan du maila viktväktarna själv och kolla upp med dom

Svar på tråden Ni som äter viktväktarmat....