• Bröllopstokiig

Vigsel på Arlanda

Är det ngn som har erfarenhet av att gifta sig antingen i kapellet eller i VIP-rummet på Arlanda?
    Jag och min kille funderar på att göra det, i smyg, och sedan åka utomlands på en smekvecka/or, men vi har aldrig hört talals om ngn som har gjort så, gift sig på Arlanda alltså....
    Skulle vara kul om ngn kunde dela med sig av sina erfarenheter...

• Svar på tråden Vigsel på Arlanda
  • Bröllopstokiig

Hejsan!
    Jag och min man gifte oss hemligt i VIP-rummet på Arlanda.
    Det var kanonbra.
    Kostar totalt 3000 kr att hyra+vigselförättaren.
    Vi gifte oss 18,00 och sedan så sov vi på Radisson SAS hotel i Sky city.
    Dagen efter åkte vi på bröllopsresa i 2v.
    Fåga om det är ngt mer du vill veta

MVH, Johanna

• Bröllopstokiig

Det var en artikel i DN om just bröllop på Arlanda i förra veckan (eller om det var förrförra). Någon har nämnt det i en länk här tidigare. Sök efter den så får du lite inspiration.

• Bröllopstokiig

Johanna.....

Hur ser vip-rummet ut, var inne på Arlandas sajt, men det fanns inga bilder från VIP-rummet.
    Läste på sajten att man kunde få middag där, gjorde ni så?

Berätta allt!! *s*

• Bröllopstokiig

Piglet....
    Det finns fler VIP rum, tror det var 5 st.
    Det fanns en soffgrupp.
    Ett bord med en lång duk och ljus och blommor där själva vigseln hölls.
    Vigseln tog säkert 15 min, han läste egna dikter och talade fint till oss om äktenskapet.
    Vittnen får man låna från vip service.
    Vi hade bara våra två barn med oss.
    Det var avslappnat och skönt efteråt när man kunde gå till hotellet och dricka champagne.
    Dagen efter läste våra föräldrar o syskon och alla vi känner annonser i 2 olika tidningar...snacka om att vi blev nerringda*L*alla tyckte att det var så bra gjort och att vi slapp allt planerande.
    Vi åkte till en fotograf i Sollentuna innan där köpte vi även blommorna på interflora.
    Johanna.

• Bröllopstokiig

Vigdes ni borgerligt eller kyrkligt, vi skulle vilja att en präst viger oss, går det att "få" i VIP-rummet eller är det "bara" borgerligt?
    Vi planerar att vigas och ha våra tre barn med oss.
    Fotograferades ni samma dag som ni gifte er? Blev ni nöjda med fotografierna, vad hette fotografen?

Får jag snoka lite mer? Vad hade ni på er under vigslen?

• Bröllopstokiig

Vi vigdes borgerligt men man kan säkert få in en präst dit också.
    Vi åkte först till fotografen (Ekströms foto)och jag hade rekat i Sollentuna C tidigare och beställt en fin bukett med rosa rosor i 3 olika nyanser+en blomma till mannen, 550 kr för allt.

Jag hade på mig en väldigt fin ljusblå dräkt och beiga(stavas det så?)slingbackskor.
    Min man hade mörkblå kostym.

Fotona blev såå himla fina.
    Det hade vi ångrat om vi inte gått o fotat oss....det är ju det enda minnet man har kvar efteråt...vi tog även foton med barnen med.
    Fråga på om det är ngt mer...
    Johanna

• Bröllopstokiig

Johann...
    Åh, vilken tur att jag fann dig! Verkar totalt omöjligt att få fatt på "riktig" information om vigslar på Arlanda!

Hur lång tid innan bokade ni VIP-rummet/vigseln?
    Hur kom det sig att ni valde att gifta er på detta, lite okonventionella, viset?

Just det.....musik! Hade ni ngn musik under vigseln?

• Bröllopstokiig

Ja visst är det svårt att hitta nån som gift sig på Arlanda.

Vi ville ha ett enkelt bröllop därför att vi tycker att det är så pinsamt att stå i centrum för allas blickar*L*
    Jag kan verkligen rekommendera Arlanda, det var så smidigt och perfekt att slippa allt som ett stort bröllop innebär.
    Vi har varit tillsammans i 12 år så vi ville ha det enkelt.

Vi bokade 3 mån innan.
    Men man kan boka med kort varsel om man vill.
    Vi hade ingen musik.

• Bröllopstokiig

Min syster gifte sig på Arlanda i vigselrummet.1994
    Rummet var typ som ett sammanträdes rum .
    Prästen en (kvinnlig )var jättebra .
    Henne var de jättenöjda med.
    Däremot så blev det lite"klyshigt" som ett las vegas bröllop med bröllopsmarchen på bandspelare.
    Jag vet idag att de ångrar sig att de inte gifte sig i en riktig kyrka.

Svar på tråden Vigsel på Arlanda