• Bröllopstokiig

Tips på präst i Hedvig Eleonora Kyrka?

Vi ska gifta oss i Hedvig Eleonora Kyrka om några månader och skulle vilja ha tips på någon bra präst.

Om ni gift er där eller varit på bröllop och kommit i kontakt med någon trevlig präst som ni kan tipsa om vore jag så tacksam.

Hoppas på svar!
    Isa

• Svar på tråden Tips på präst i Hedvig Eleonora Kyrka?
  • Bröllopstokiig

En av församlingsprästerna heter Örjan Blom. Han vigde mina föräldrar när han var nybliven präst och de är gifta än idag!

• Bröllopstokiig

nej nej ta inte honom!
    Han vigde oss, urjobbig snubbe. Väldigt traditionell har vigt folk i över 30 år och vill bara ha det på sitt sätt. Han blev arg på oss för att vi kysstes i kyrkan för det är enl honom ingen svensk tradition.
    I sitt tal till oss förklarade han bla att "störst av allt är gud" (jag trodde att det var kärleken som var störst men jag måste helt enkelt ha fattat fel.
    Han vägrade träffa oss både innan och efter vigelsn trots att vi bett honom om det.

Enda anledningen till att vi valde honom var att alla andra var på semester.
    Det är en stor kyrka så det finns säkert flera andra präster att välja mellan.

K.

• Bröllopstokiig

Om ni har kontakt med annan präst som hör till annan kyrka kan ni säkert ta med er honom. Inte så vanligt att man gör så, men det brukar fungera.

Vi lånade sonens doppräst från annan församling och gifte oss i kyrkan vi hör till.

Svar på tråden Tips på präst i Hedvig Eleonora Kyrka?