• felicia6

Vad betalas när??

Jag sitter just nu o kikar på¨våran budget och funderar på våra pengar
    När är det man betalar vad?
    Jag vet att man brukar få betala bokningsavgift på kläder då man bokar.. bokningsavgift hos fotograf..

Men mer då? Mat o sånt betalar vi just innan bröllopet och likadant med alkoholen..

Hjälp mig nu
    Vad betalar man oftast en del eller allt av mer än en månad före bröllopet och vad betalar man inom en månad innan bröllopet?

• Svar på tråden Vad betalas när??
  • TufferNennis

Jag försöker se till att få betala allt som går i förväg (sparar naturligvis kvittot på allt) då har jag bättre koll på hur mycket av budgeten som är kvar. Har faktiskt fungerat bra. Har dock inte vänt mig till små företag då det ibland kan verka lite skumt och lite sisådär med kvitton och sånt.

• felicia6

Anledningen till att jag frågar är att våra bröllopspengar har vi tillgång till från den sista augusti och vi gifter oss 7e oktober.. DÄrför måste jag skaffa mig lite koll på hur mkt pengar jag måste "fixa" till att betala såna saker som måste betalas tidigare än så

Fler tips??

• ztar

Jag kan inte direkt komma på något som vi var tvugna att betala mer än typ 14 dagar innan bröllopet? Okej, om man räknar in allt som hör till planeringen tex dukning och liknande så betaldes en del i förväg ( papper till inbjudningskort, löpare som jag sydde själv osv)

Annars betaldes det mesta på bröllopsveckan tror jag.

• junibrud2006

Vi betalar en stor del innan alternativt efter bröllopet.

Innan har vi betalat handpenning på fotograferna, betalat min klänning/skor/underkläder/tiara osv samt handpenning på M2B:s kläder (hela kittet). Alla program betalar vi senast någon månad innan, drycken köper vi också i god tid, ringen har legat i lådan sedan december osv.

Middagen och festen betalar vi mot faktura så det blir ju någon månad efteråt.

Det vi ska betala dagen D är hår och smink, blommor, resterande belopp på M2B:s kläder, transport, solist, band, ytterligare en del av fotograf två (resterande mot faktura) samt eventuellt hotellet (om vi inte tar även det lite innan).

Anledningen är att vi vill betala så mycket som möjligt under resans gång för att inte stå där sista veckan!

• Nasse7

Jag håller med Junibrud2006. Vi ska försöka dela upp våra kostnader så mycket som möjligt så att inte allt kommer med en gång. en del saker går ju inte att undvika att det blir samtidigt, men som sagt, i största möjliga mån sprida ut kostnaderna.

Svar på tråden Vad betalas när??