• Mel100

Färkombination/blomsorter

Funderar på färgtema för bröllopet... Har ni något bra tips på läckra kombinationer för ett septemberbröllop?

Har funderingar på någon typ av orange.... Limegrönt är ju också så läckert. Vad tycker ni om att kombinera dessa? Vilka blomsorter?

• Svar på tråden Färkombination/blomsorter
  • caja

Tycker det verkar snyggt.. jag skulle nog lägga till lite mörkrött och ev gult om du ska ha det i en bukett.. men det är jag det. :)

• Mel100

Hej Caja,
    Mmmm, det är klart mörkrött till är nog kanonsnyggt. Det verkar som om det är runda buketter som gäller nu - (är ju också snyggt)... Du har ingen idé på blomsort som passar in?

• Loella2

Hej

Jag hade en bukett som var droppformad.

Gå in och titta på denna länken. Där kan man få lite inspiration på olika buketter till bröllop.

www.jimmis.com/brud/default.asp

Jag hade bukett nr. 28
    Men blodröda rosor och kallor i. Och murgröna som hänger lite grann.

Lycka till

Loella

• elenita

Jag ska också gifta mig i september, och min klänning är champagnefärgad. Funderar på att mitt färgtema ska gå i nån krämig kaffe latte, eller typ creme caramelfärg. Till detta ska jag i sådana fall ha varma jordbruna detaljer och persikofärger, för att betona att hösten börjar smyga sig in, men att sommar forfarande håller sig kvar!
    Mina tärnor ska ha cremefärgade klänningar med bronsiga skor och persiko fräsch mejk.
    Min bukett kommer vara i cremefärgade rosor med små exotiska persiko orangea blommor lite här och där, och själva buketten kommer att vara uppbunden med brunt sidenband. Ungefär så ser mitt färgtema ut. Får väl hoppas att det går enligt planerat! ;D
    Hoppas att jag gett dig lite inspiration!
    Lycka till!!!!

• Mel100

Tack Loella och Elenita för tipsen!

Elenita: Färgtemat verka genomtänkt och helläckert! Undrar bara över de cremefärgade rosorna.... är det de som brukar kallas champagnefärgade som du tänker på, eller finns det andra också?

• Laban

några coola blommsorter:
    orngeröd: Coxcomb
    gulorange: Pincushion
    röd: Pincushion, carnation, Mona Lisa Anemone
    orange: flame calla lilly
    limegrön: carnation, jade rose mums
    grön: green goddess calla lilly, bells of ireland

hoppas du får ihop det!

• Azacia

Maste bara saga WOW!!
    f.d. Svart brud's forsta bild, gillar inte orange, men DEN var ju lacker! Kanske ha som annan farg......

Svar på tråden Färkombination/blomsorter