• Felice

Fettreduktions-tips

Jag har länge planerat att gå ner i vikt till bröllopet. Innan jul bbörjade jag träna med en personlig tränare och resultaten kom snabbt. Första gången mätte vi min fett-% av total kroppsvikt. Den låg på 31%, idag är jag nere på 26% och räknar med att hamna runt 22% innan bröllopet.
    Min vikt har inte gått ner lika mycket men det faktum att jag fått mer muskler och blvit MYCKET fastare i kroppen (framförallt midja, rumpa, lår och armar) gör att det verkligen syns skilnad.

Jag har tidigare testat många viktnedgångsmetoder men utan resultat, så det här är helt underbart.

• Svar på tråden Fettreduktions-tips
  • Myriana

Regelbunden (helst daglig) muskelträning är helt klart det effektivaste sättet att få en fastare kropp. Vikten ska man inte hänga upp sig för mycket på.

Jag simmar några gånger i veckan + att jag gör några styrkeövningar en stund varje dag. Det verkar göra susen. Jag tänker lite på vad jag äter men inte överdrivet mycket, räknar inte kalorier.
    Sedan beror det väl på vilka ideal man har. Jag är inte jättesmal men vill gärna ha lite hull, så länge det inte blir för mycket. Och det viktigaste av allt: jag vill må bra. DET gör man av träning!

Svar på tråden Fettreduktions-tips