Coca Cola Light ????
Är det helt ok att dricka Coca Cola light när man försöker gå ner i vikt eller innehåller den något annat onyttigt än socker som man inte är medveten om ???
Är det helt ok att dricka Coca Cola light när man försöker gå ner i vikt eller innehåller den något annat onyttigt än socker som man inte är medveten om ???
Enligt både GI och Viktväktarna kan man dricka Cola light, men som allt annat i måttliga mängder. Tror dock personligen att det inte e speciellt bra att dricka light produkter i huvudtaget. Tyvärr så lyssnar jag själv på mitt förnuft...Jag älskar nämligen Cola light =)
Hoppas du blev lite klokare
är ingen expert, men har hört att den söta smaken i produkter sötade med exempelvis aspartam gör att insulinutsöndringen ökar trots att det inte är riktigt socker. Kroppen luras alltså lite. Så man kanske inte kan dricka hur mycket cola light man vill och tänka att "det är ändå 0 kcal"
"jag kunde det, i o med att den inte innehåller typ 1 kalori eller så. Men inte för mycket tyckte de. Sen kan man ju alltid diskutera hur skadligt ersättningsmedlena är eller inte är"
från en kompis som gått ner 30 kg med cambridgemetoden
Finns det någon möjlighet att gå ner ca 10 kg tills i juli 2006. Bröllop i sikte. Är det ngn som provat cambridgetkuren? Och gått ner? jag provade i 3 dagar sedan blev jag "dåsig" troligen för att jag ammade! som man inte bör då. Nu ammar jag inte.
MalinPalin - Men varför testade du ens ifall du visste att man inte fick när man ammade?
Det jag satt och funderade på var att det finns ett energivärde i Cola Light och energi i kroppen som man inte gör av med förvandlas till fett ... därför undrar jag i fall det verkligen är sockret som gör att det inte är en bra läsk.
Coca-Cola Light innehåller ju försvinnade lite kalorier, något i den stilen med vad du gör av med på att sitta still och inte göra något i ett par minuter. Du blir med andra ord inte tjock av det, men man kan ju fråga vad kemikalierna gör med kroppen i övrigt. Vissa studier pekar ju på samband med cancer... Fast jag dricker själv gärna Sprite Zero som innehåller samma typ av sötningsmedel.
Jag använder inga light produkter. Så nära naturen som möjligt är det bästa för hälsan. Jag går inte bara ner i vikt för att känna mig smalare utan även för att hälsan ska bli bättre och slippa en massa sjukdomar och krämpor, åtminstone få mindre av dem.
jag använder suketter ist för socker..det är också aspartam.. & det använder jag i teet varje kväll...:( :) ?
Jag hoppar över cola light, mest för att jag tycker att det bara ökar sötsuget och då blir jag sugen på antingen mer läsk eller anant godis. Även om jag inte äter godiset blir det MYCKET svårare att låta bli än om jag inte dricker lightläsk.