Avundsjuk syster?
Efter att ha läst flera trådar om trilskande släktingar är det min tur att beklaga mig lite. Det är nämligen så att jag till sommaren gifter mig med mitt livs kärlek. Jag vågar kalla honom så eftersom vi är äldre och redan hunnit med några förhållanden. Det som vi två har jag aldrig varit i närheten av. Folk brukar påpeka hur harmoniska och ja ? lyckliga! ? vi verkar vara. Min m2b är lätt att tycka om och alla har blivit jätte glada att höra att vi ska gifta oss. Alla utom min syster. Visst, hon gratulerade också, men jag kände att det inte kom från hjärtat. Hur som helst så frågade jag om hon kunde tänka sig att sjunga på vårt bröllop och visst, det gjorde hon gärna ? hon gillar att ha strålkastarljuset på sig.
Så plötsligt får jag ett mejl av henne där hon talar om hur jobbigt och krångligt hon tycker att det ska bli att åka till bröllopet, att de inte har råd med övernattningar, att tiden inte passar dem osv. Svarade att jag tyckte det var tråkigt att bröllopet mer var till besvär än glädje för henne, men att jag förstod att det kunde köra ihop sig ibland. Bestämde mig samtidigt att ordna sången på annat sätt då jag inte ville att hon skulle känna sig pressad av att behöva förbereda sig eller komma överhuvudtaget. Det gjorde henne ännu surare!
Nu kan jag inte påstå att jag lider av hennes beteende men jag blir ändå fundersam. Vad kan ha utlöst hennes aggressioner och har fler än jag stött på att släktingar eller vänner inte glatt sig åt bröllopet?