• Sina06

Frisör och fotograftips i Karlskrona?

Jag ska gifta mig i närheten av Karlskrona i sommar men bor i Stockholm så behöver jag tips på frisör. Känner ni någon som är bra på håruppsättningar? Om ni har ngn fotograf att rekommendera är jag oxå intresserad. Det är nästa punkt på listan att boka...

• Svar på tråden Frisör och fotograftips i Karlskrona?
  • Bröllopstokiig

hej,
    jag har bokat in Sydbild i Karlskrona, men jag tyckte inte de verkade så bra, tror Porsbring kan vara att rekommendera. Frisörerna Cookie & I ska vara kanon bra, eller Carlssons´ på Hantverkargatan. Jag har haft jätte svårt med frisör själv, eftersom många har semester stängt under sommaren och sen fick jag till svar att de tar sina egna kunder först.... så säg inte att du bor i Stockholm, det gjorde jag och belv inte så särskillt bra bemött (trots att jag är född i K-na). Lycka till!

• Bröllopstokiig

När och var ska du gifta dig förrästen?

• lycklig100

Jag tycker Lesley & c/o är både bättre och trevligare än Cookie and I. Lesley & c/o ligger på Borgmästaregatan, de gör även naglar osv. tror de sminkar oxå. Susanne eller Lesley är de bästa och trevligaste där.

• loppan81

Hej jag bor i Karlskrona och jag rekomenderar frisörs salongen Strå. dom är väldigt hjälpsamma, trevliga och proffsiga.

• loppan81

Här är en länk, hon är sminkös och sätter upp hår:
    www.susannecarlsson.se

Jag vet att Face sth även har en tjej som fixar naglarna i sil lokal.

Sydbild har jag bara hört gott om.

• Lady Marmelade

Jag är från Stockholm men gifte mig i Karlskrona 2002. Vi valde fotograf Carl-Otto. Jag tyckte att han gjorde ett bra jobb och tyckte att det var ganska prisvärt också. Jag är mycket nöjd med våra bröllopsbilder. Hår har jag tyvärr inget tips om eftersom det var en kompis till mig som hjälpte mig att fixa håret.

• Bröllopstokiig

Jätte bra tips alla här, jag har nu ringt till Strå, och till Susanne, men de är fullbokade hela sommaren! Grrr de sa att det är otroligt många bröllop i Karlskrona i sommar, så man får vara ute i god tid... jahaja... Har ni fler tips, för jag är sen verkar det som.

• Sina06

Tack för alla kanon tips. Tyvärr var alla som jag fick tag på fullbokade mitt datum (26 augusti) så det blir att leta vidare. Det är ju inte klokt - allt fullbokat 5 månader i förväg!

• Lucia05

Rekommenderar "Lesley & co". Salongen ligger centralt på Borgmästaregatan.

• Blivande fru G

Jag har fått ett tips om en Lisa på Klippgården, Landbrogatan 3-5. Ska själv ner över påsk och träffa henne.

• Bröllopstokiig

Jag har ringt gymnasie skolan i Karlskrona, de har en frisör utbildning, jag fick tag på en tjej där som kommer till mitt hotellrum och gör i ordning mig i lugn o ro till halva priset.

• Sina06

Vad betalar ni för håruppsättning? Jag har nu bokat en tjej i Torsås men glömde att fråga om pris...

• Bröllopstokiig

Jag fick priset 1900-2000 på Lesely och Headline, andra har sagt 890:- sen 500:- per timme efter det....

• ica i rutan

Jag fixar håret på Cookie&I, de tar 1950:- för uppsättning och hjälp med påklädning. Dyrt, men det är det värt! Johanna (min frisör) är verkligen superduktig och det ingår två provuppsättningar i priset. :D

Svar på tråden Frisör och fotograftips i Karlskrona?