• Violisten

Träning? Vilken är den bästa?

Jag har nu sjunkit från 108 kg och ligger nu på 81,2 (Å nu tänker många oj va många kilo lyckans ost)... Men det står stilla nu, har gjort det ett tag, å det är så frustrerande.
    Funderar på att börja på gym, men känns ändå inte så roligt att fara dit.
    Åker skidor redan men kanske ska öka på turen med några km..
    Är det någon som har några bra förslag på roliga saker att göra? träningstips?

Jag vill ju inte ge upp nu...

• Svar på tråden Träning? Vilken är den bästa?
  • Pumpkin

Stavgång är superbra! Likaså Winsor Pilates som går att köpa från TV-shop. Aerobics och Bodypump är också himla kul. Ridning? Det älskar jag men alla har ju inte möjligheten...

• Fröken Malm

Jag har gått ner ca 12 kg och den träningen som funkat bäst för mig är:

-Body Combat, som är blandning kampsport, boxning, aerobics. Bra även för att få ut sina aggressioner!

-Spinning (Man svettas som en gris!!!)

• Violisten

Jo ridning går hem hos mig, nog för att jag brukar köra några mil mot skellefteå när jag ska rida.. Så det blir ju inte så ofta som man skulle vilja

• Pumpkin

Själv åker jag 2 mil söderut från Skellefteå för att rida, nästan varje dag

• Violisten

ok... Men det är ju värt det... Synd bara att det är så tråkigt väder nu, å det skulle visst hålla i sig hela veckan : (

• Pumpkin

Vart bor du nånstans?

Ja det är jättetrist nu, längtar verkligen tills all snö och is är borta!

• Violisten

En bit utanför norsjö.
    Jo nu vill ja att sommaren ska komma, med lite värme och ljus....
    Vars bor du?

• Violisten

Ok, nära och bra till affärer vilket jag önskar att jag har just nu... men men...

• Pumpkin

Ja men man måste ju ha pengar oxå för att kunna handla

• Malin22

Jag håller med om att spinning och även body combat är superbra när man vill utmana sig själv. Gym är också bra men kanske snarare för att forma kroppen än för "minska" den. Något som är både billigt, roligt och effektivt är faktiskt vandring, kanske inte än men när våren kommit på riktigt. Bra både för kropp och själ!

• Violisten

Det skulle vara väldigt roligt att prova vandring speciellt uppe i fjällen...
    Det måste ju finnas nå guidade turer eller nåt sånt

• Pumpkin

Violisten

Det gör det garanterat!

• Violisten

Ska se om jag hittar nå billigt å bra

Svar på tråden Träning? Vilken är den bästa?