• KSB

Spolar med läggvätska

Jag är intresserad av att ha mitt hår lätt uppsatt med korkskruvar. Min smikstylist sa att han kunde hjälpa mig med uppsättningen om jag kom dit med håret i spolar som någon hjälpt mig med. Det skulle även vara läggningsvätska i.

Mina frågor är nu (som jag inte vågade fråga honom om) Kan han mena värmespolar eller spolar med "karborrar". Kan vem som helst hantera läggningsvätska eller kräver detta att jag går till en frisör?

Någon som ha svar?

• Svar på tråden Spolar med läggvätska
  • solstickan

Han menade nog kardborrespolar tror jag. Läggningsvätska finns att köpa överallt, även i vanliga mataffärer. Det är inte svårt att använda, jag gör det när jag går ut ibland.

• KSB

Kul! Tack för svar.
    Då kan jag ju köpa in det och börja öva!! ;)

• KSB

Vad kostar spolarna/vätskan?? Ungefär?

• solstickan

Vätskan kostar väl en tjuga eller nåt. Spolarna beror lite på var du köper dem och vilken storlek. Under 100-lappen iaf för ett paket.

• KalasAnnah

läggningsvätskan är ju mousse eller någon flytande gele....typ glaze...spolarna kan du köpa på H&M eller kicks...fast du får lika bra spolar om du köper på maxi och du sparar en hel del....det är samma spolar fast i ett annat paket bara....

tänk bara på att få in topparna snyggt för annars så ser det så risigt ut och tänk även på att inte för tjocka pase´er när du rullar....ett sista tips bara rulla de sista spolarna uppåt istället för neråt.....förstår du hur jag menar?? alltså de sista spolarna i nacken ska rullas uppåt mot de andra spolarna stället för från, gör likadant på sidorna, detta för att de håret inte ska bukta utåt om du väljer att dra det upp i en frisyr som ska vara lite slät på sidorna och i nacken....hoppas att du förstår vad jag menar är inte så bra på att förklara ......men så gör jag när jag gör uppsättningar på mina kunder....lycka till

• solstickan

Läggningsvätskan är flytande i rosa eller blå faska. Heter "läggningsvätska".

• rocketqueen

Laggningsvatskan ar inte "mousse eller nagon flytande gele...typ glaze", det ar en tunn, lattflytande vatska som sprayas pa haret. Kalasbra till uppsattningar! Finns i manga utforanden, vit, bla, rosa eller gron flaska.

• lokatt

ett hett tips är att INTE köpa spolar med "piggar" - har du otur trasslar de in sig så illa att de måste klippas loss... tro mig, jag har råkat ut för det
    gå in på en frisersalong av modell "tant" så kan de visa och förklara.
    läggningsvätska är just vätska som sprejas separat på varje hårslinga innan den rullas.
    slutligen, jag hade en sådan frisyr, och jag skulle nog rekommendera att du kollar kostnaden för att göra det hela på salong då det tog en hel del jobb att rulla håret snyggt...

• KalasAnnah

rocketqueen - på salongen använder vi det som läggningsvätska...det är i alla fall det försäljarna kallar det när de säljer det till oss ....eller man skulle kunna säga att det är det man använder idag som läggningsvätska....den typen som du pratar om är kanske inte den typ som man använder sig mest av idag....men det spelar ju ingen roll bara man hittar någon produkt som passar till sitt egna hår

• rocketqueen

Fast laggningsvatska ar ju just laggningsvatska och inget annat - mousse och dylikt anvands ju forstas ocksa for att lagga haret, men det ar val inte laggnings_vatska_ for det...

• KSB

Tack för alla tips! Bra det där med vilket håll man ska rulla spolarna åt. Jag förstår precis! Jag hittade spolar på åhlens med kaborre bara längst ytterkanterna. tänkte köpa ett paket och testa dem hemma, men då uppstod ett nytt problem. vilken diameter skulle jag köpa?? några idéer?

Svar på tråden Spolar med läggvätska