• Bröllopstokiig

Hur mycket har ni gått ner i viktväktarna?

Jag undrar bara om ni har lust att tala om hur mycket ni har gått ner i vikt och under hur lång tid.

Ha det så bra och lycka till!

• Svar på tråden Hur mycket har ni gått ner i viktväktarna?
  • Bröllopstokiig

Jag gick ner 5 kg på 6 veckor för två år sedan. Då var jag motiverad till tusen!

• Bröllopstokiig

7 kg på 2 månader. Har 2 kg kvar som jag räknar med att ta 2-3 veckor.

• Bröllopstokiig

Förresten, inte för att va en gnällspik men kan vi inte samla alla frågor ang. vv i det ursprunliga vv-tråden "viktväktarna fort 2". Bli lite kluddigt annars så fort någon har en vv-fråga så öppnas en ny tråd.

• Bröllopstokiig

En kompis till mig gick ner 33 kg på 32 veckor! Det tycker jag är otroligt starkt gjort, hon var vacker innan, men nu....

• Bröllopstokiig

29 kg på 40 veckor. Då åt jag vad jag ville vissa helger när jag var på fest, semester o.s.v.

• Bröllopstokiig

Jag gick ner 25 kilo på 8 månader. Jag räknade points 6 dagar i veckan. På måndagarna åt jag precis vad jag ville utan pointsräkning och dåligt samvete. Mätte heller aldrig ketchup, thaichilisås etc.
    Men nu har jag lagt av med VV. De gjorde mig besatt av mat och points. Det var det enda jag tänkte på. Istället för att ställa mig frågan:"Är jag hungrig eller sugen?" Så blev det: "Jag har 7 points kvar, vad ska jag äta för dem". Jag behöver släppa fokus på maten och avdramatisera det hela. Det fungerar bättre för mig.

Men VV är säkert jättebra för de som har några kilon att gå ner. Har du någon form av ätstörning/matmissbruk eller så, så kan de inte hjälpa till oftast.

Tur att alla är olika och att det finns många sätt att ta sig ner....

• Bröllopstokiig

Precis som Annia skriver här ovan om besattheten av point och mat gjorde faktiskt att jag slutade. Höll på i 3 veckor och det resulterade i 4kg viktminskning. men när vänner omkring mig började påpeka min besatthet av mat fick jag mig en tankeställare och slutade.
    Jag "bantar" fortfarande men inte med dessa exakta point/dag och tänka sig jag har gått ner 2 kg till.

Jag anser att viktväktarna är en typ av "sekt" där man blir hjärntvättad... Men visst man får enormt bra resultat av att följa deras plan.

• Bröllopstokiig

Vicki, man har faktiskt rätt att starta en ny tråd om man vill det. Denna tråd är ju rätt konkret och det gäller ju bara hur mycket man gått ner och under hur lång tid. "Viktväktarna fort 2"-tråden diskuterar ju tusen olika saker. Då är det lätt hänt att ens fråga försvinner i mängden.

Hur som helst så har jag gått ner 6 kg pa 7 veckor. Jag håller med om att det är lite sekt känsla över det hela men det funkar ju.

• Bröllopstokiig

Malin, jo visst har alla rätt att starta en tråd. Tänkte bara att ämnet i denna tråd är ju detsamma som i "viktväktanrna fort 2" så jag tänkte bara underlätta lite. Men visst......ber så heeeemskt mycket om ursäkt *torkar bort en tår och försvinner med svansen mellan benen*
    Och en grej till bara....viktväktarna är ingen sekt.

Förresten, grattis till viktnedgången.

• Bröllopstokiig

Jag har gått ner 10,3 kilo på ca 5 månader. Trots att jag fuskat då och då.

Och jag måste verkligen hålla med Vicki, ViktVäktarna är ingen sekt *skratt*
    Och jag måste bara säga att saker och ting blir vad man gör det till.

Lycka till alla som kämpar med sin vikt!
    Jema

• Bröllopstokiig

Jag är Malin med det andra inlägget. Jag menade bara att jag höll med de som sa att man blev som besatt av att räkna points. Inte att det är "en sekt där man blir hjärntvättad" som den andra Malin skrev.(Jag skulle ha skrivit under med nåt annat namn om jag bara sett att hon som skrev det oxo hette Malin.)Jag tycker i alla fall att Viktväktarna funkar urbra.
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

På fyra månader gick jag ner 12 kg... sen kom sommaren och det stannade upp lite. Så efter 7 månader, har jag gått ner 15.1 kg.

• Bröllopstokiig

Jag gick ner 9 kg på 15 veckor (var inte särskilt seriös i slutet) för två år sen, men gick upp alltihop på c:a 1/2 år efteråt...
    Nu är jag igång igen och räknar med ett kilo i veckan vilket är helt realistiskt. Jag tycker inte det är så svårt att gå ner, särskilt inte när man är så motiverad! Programmet är bra. Det svåra är att hålla vikten sen...

• Bröllopstokiig

Inte ett jota!! Gick inte ner ett enda kilo med VV den månad jag var med. Antagligen för att jag tyckte att räknandet och kontrollerandet förtog glädjen och det mysiga med att äta. Slutade på VV, började med att "bara" äta nyttigt enligt sunt förnuft och motionera 2-3 gånger/vecka, och gick ner 25 kg på ett halvt år. Utan att göda någon annan med en massa pengar.

• Bröllopstokiig

Jag började för fyra veckor sen och har redan gått ner 0,5 kg!!!!

Är så lycklig just nu!

Svar på tråden Hur mycket har ni gått ner i viktväktarna?