För varmt på Sicilien i augusti?
Har funderat på att åka till Sicilien på Brölloppsresa. Men är det För varmt där i slutet av augusti-början av september?
Är det då alla Italiendare själva åker dit?
Har funderat på att åka till Sicilien på Brölloppsresa. Men är det För varmt där i slutet av augusti-början av september?
Är det då alla Italiendare själva åker dit?
Visst är det varmt där, men man kan ju hålla sig nära havet, eller sitta och äta glass under ett parasoll. Missa inte att åka upp på vulkanen Etna. En ovanlig och häftig upplevelse.
Det ligger runt 40 grader men som *Madicken* skrivit man kan sitta o lapa i sig glass, de har världens godaste glass.. sen Etna får man inte missa, eller Alcantara floden.. helt underbar Ö!!
Jag har varit på Sicilien två gånger sent i augusti och in i semptember, och det har inte varit för varmt. Med det menar jag 30-35 grader. I början av september blir det snabbt svalare.
Om ni åker till östkusten kan jag rekommendera byn Castelmola för en romantisk middag. Annars är Cefalù på nordkusten en söt liten pärla med en romantisk, lutande piazza mitt i byn.
Ha en underbar resa!
Håller med, Castelmola hur romantiskt som helst, men ett jäkla jobb o gå upp dit! hehe.. men det sägs vara en av världens vackraste utsikter därifrån, och ajg håller totalt med! iofs har jag inte sett såå många andra.. men helt klart finaste jag sett!
Har varit mycket på Sicilien mellan 1999-2002 och kan varmt rekommendera att åka dit. Som tidigare bt-brudar har skivit så ligger nog temperaturen på ca 30-35 grader i augusti. Det är då italienarna själva har sina semestrar så det är rätt fullt med folk. Åker ni i September så är det fortfarande varmt men kan vara lite mer fläkt/vind. Temperaturer runt 30 grader på dagen.
Jag rekommenderar Cefalù som är en mysig by med en strand precis utanför. Mer genuin och inte lika turistig som den annars omtalade Taormina.
Tycker man att alternera sol, bad, helt fantastisk mat med kultur är Sicilien en toppen ö!