• Bröllopstokiig

BH och trosor under?

Nu har jag en smått pinsam fråga, men i alla fall: För ett tag sen köpte jag en body att ha under brudklänningen men var inte helt nöjd med hur den harmonierade med klänningens urringning. Så blev det så att jag sprang på min favorit-bh-modell i vitt i går. Köpte också trosor till. Provade allt med klänningen i går kväll och urringningen blev såå snygg. Men. Ryggen. Mitt hull "väller" ut under bh-kanten. Inte så snyggt, kanske. Det är inte våldsamt mycket men dock. Frågan är hur jag ska göra. Ska jag använda bodyn trots att jag inte tycker att den sitter perfekt i kombination med klänningens urringning eller ska jag gå på bh/trosor-linjen och trivas med framsidan i alla fall (Haha). Slöjan hänger ju ändå över ryggen i viss mån... Eller finns det någon form av "korsett" att komplettera bh och trosor med?

Nu blev det här lite svamligt, är jag rädd. Men om någon har förstått hur jag menar - Hur skulle ni ha gjort?

• Svar på tråden BH och trosor under?
  • Bröllopstokiig

Jag har dålig koll på sånt här (glömde till och med att köpa nya trosor till den stora dagen, vilket var en fetmiss... :( men det gick ju bra ändå...*S*)

Har hört att många ska ha ngt som kallas för torselette, har inte riktigt fattat vad det är, men jag tror det är ngn form av korsettaktig grej. Själv hade jag ju köpt en ny bh, med transparanta axelband för annars hade ju bh-banden synts. Om "hullet" inte syns för slöjan, så kör på. Hur menar du med att bodyn inte sitter bra i komb med urringning? Syns bodyn? Isåfall tycker jag definitivt att du ska välja bort den! (underkläder som syns går väl ändå fetbort?)

Hm, nu blev detta oxå lite svamligt - summan av kardemumman är att du kan kolla upp vad en torselette är, kolla om slöjan döljer "hull" på ryggen, samt inte ta bodyn om den syns... typ... (eller om den inte KÄNNS bra - det är ju det absolut viktigaste, tycker jag, att KÄNNA sig så bekväm som möjligt på sin stora dag!)

Lycka till. Under cover var förresten ett kul namn i sammanhanget!

/Peanut

• Bröllopstokiig

Nja.. syns gör inte bodyn, men den ger mig inte alls samma "liljekullar" som favorit-bh:n... Så jag känner mig betydligt bättre i bh:n. Om det inte var för ryggvalkarna... hm. Men det får nog bli bh:n ändå. Som du säger, så är det viktigaste att känna sig bekväm (och helst snygg på stora dagen. (Btw - Torselette har jag provat - inge bra för min del...)

Funderar nu på om man kanske kan sy i något stadigt foder i ryggen på klänningen, så att tyget lättare håller sig slätt.. det kanske kunde vara något? Ska minsann ta och kolla upp det.

Tack, Peanut!

Nippertippan "under cover"

• Bröllopstokiig

Det finns ju "band" som man sätter in i bh:n där bak för att göra den lite större runtom. (Så att det blir som två knäppningar.) Då sitter ju bhn lite lösare och det kanske inte blir lika mycket "hull". Fast då kanske den inte sitter så stadigt? Kankse värt ett försök? Annars skulle jag nog ha bh:n i alla fall. Om slöjan döljer lite.

• Bröllopstokiig

Det finns ju gördlar som går upp till BH:s underkant och ned till höften. Prova en sån!

• Bröllopstokiig

Det finns nåt som heter midjeformare och som är precis som Hodiladi beskriver det. Håller in väldigt bra dessutom och ger en snygg figur. Hyskorna kan dock synas igenom men man kan ha dem i sidan så syns de inte. Finns i de flesta underklädesaffärer.

• Bröllopstokiig

Annars kanske du kan ha bhn och sedan bodyn över? Så minskas valkarna?

• Bröllopstokiig

som du själv säger, slöjan hänger över...ta du bh:n och njut av din dag, du kommer säkert vara strålande vacker ändå!!!

• Bröllopstokiig

Det går inte att skippa bh:n då? Nu vet jag ju inte hur stor byst du har men min är ganska liten så jag skippade bh:n helt.

• Bröllopstokiig

Jag tror att bh:ar klämmer på rygghullet på de flesta. Torseletter kan sitta rätt hårt så då syns det säkert ännu mer! Om du inte har allt för stor byst (max B-kupa) kanske såna kupor man bara klistrar fast under bysten kan vara något, men jag har hört att de kan lossna. Jag röstar för bh:n, body verkar inte vara nå kul att gå på toa i ändå...

• Bröllopstokiig

Hej!
    Det finns även underklänningar på Ellos för 229 kronor som håller in och formar bysten snyggt. Inga sömmar. Tänkte köpa en sådan jag, för jag samma problem.
    Lycka till!
    Tina

• Bröllopstokiig

När ska ni kvinnor inse att ni duger mycket bra som ni är skapta?

• Bröllopstokiig

En katt bland...

Ska vi vara nakna på bröllopet då? ; )
    Allvarligt, inte är det något osunt med att vilja känna sig fin på sitt bröllop?
    Jag tänker personligen se till att jag gör det ialla fall! Trots putmage.

• Bröllopstokiig

En väninna till mig sa att jag skulle pröva en gördel. Och det gjorde jag och
    tycket att det kändes skönt att ha på mig
    Finns det fler som har samma erfarenhet
    av gördlar det finns färre inköpställen
    att köpa dom här underkläderna

• Bröllopstokiig

Välj Bh och oroa dig inte om resten. Av det som du skriver verkar det att du trivs bäst i bhn - varför ska man krångla till det då? Du blir snyggast av alla ändå.

Svar på tråden BH och trosor under?