• moa-49

ständigt bantande

Hejsan.
    Jag har bestämt mig igen.......nu ska jag ner minst tio kilo. Nån som har någon bra modell?? i så fall är jag tacksam. Moa

• Svar på tråden ständigt bantande
  • Annie*

Viktklubben på Aftonbladet-helt suveränt!

• moa-49

Tack för svaret, jag ska kolla upp det.
    Hälsningar Moa

• Ellte

Du, om du är ständigt bantande tror du inte då att du borde satsa på något annat? Bantning funkar för vissa men om man misslyckas gång på gång är det läge för större förändringar ;)

Jag är likadan, har varit med i VV flera gånger, Viktklubben mm mm men inte lyckats och NU vet jag varför. Att behandla symptomen men inte själva grundproblemet hjälper tillfälligt... Nu har jag gått på kurser där man lär sig mer om sig själv... Mental träning, positivt tänkande OCH såklart pratar mat och träning. Detta är GULD! Jag har en stabilare grund och även om mitt problem med överätande fortfarande finns kvar har jag lättare att se och bryta i tid.

Jag har gått på iTrim (www.itrim.se) men det finns andra företag med liknande koncept. Lycka till!

• M.G

Uteslut vitt mjöl, socker och ris så gott det går så tror jag du klarar dig långt på det. Ät mycket fibrer, motionera och drick mycket vatten.
    Ät av det goda fettet, det gör så att det dåliga far ur kroppen.
    Ät protein till alla mål (4-5 mål om dagen).

Lycka Till!

• moa-49

Tack för alla förslag. Det är så skönt att folk bryr sig.
    M.G Är det lite av atkins du tänker på när du skriver vad man ska utesluta? Det vore härligt om det funkar om man tar bort det du skrev och så är det ju viktigt med motion det kan man ju aldig komma ifrån.
    Ellte jag kollad på itrim med det finns inte här där jag bor men det verkar intressant det också.
    Ha det gott/Moa

• M.G

Ja, jag vet inte så mycket om Atkins. Jag kör med GI metoden, men det är nog rätt lika. kanske också ska tillägga att det är viktigt att äta mycket kolhydrater också, men att man väljer rätt sort.

• Ellte

Okej, kolla om det inte finns något annat liknande. Jag tror det ska finnas något som heter Xtravaganza eller så som har samma upplägg...

Svar på tråden ständigt bantande