• Bröllopstokiig

Är det rimligt att gå ner 15 kilo?

Vi gifter oss i Maj-03 och jag behöver verkligen gå ner i vikt (är överviktig) så ett bröllop är nog en av de bästa motivationskällorna. Är det rimligt att tro att man kan gå ner 1/2 kilo i veckan dvs. ungefär 15 kilo på nio månader?
    Har någon smakat den nya tuggbara nutrielleten (eller vad det nu heter...?)Går den att äta? Jag provade den drickbara en gång och kräktes tyvärr i slasken...
    Jag tänkte börja med nutrillet ett par veckor (men inte alla mål) för att komma igång och sedan gå över till viktväktarna +
    simma ett par gånger i veckan och ifall jag vågar även styrketräna. Vad tror ni om det? Ger det några resultat eller finns det mycket bättre sätt?

• Svar på tråden Är det rimligt att gå ner 15 kilo?
  • Bröllopstokiig

Jag gick ner 17 kg mellan den 9 september och jul förra året. Jag gick på viktväktarna varje vecka och vägde in mej och fick många tips och mycket motivation. Jag har aldrig provat andra bantningsmetoder så dem kan jag inte säga något om.

Men i alla fall; jag tror inte ditt mål på 15 kg är omöjligt, eftersom jag klarat det. Jag hade aldrig klarat det utan VV dock, därför rekommenderar jag dom. Bästa resultat = gå dit varje vecka.

Ha det bra och lycka till
    Kram

• Bröllopstokiig

Hej Kajsa -03,
    Jag säger bara Viktväktarna... tog mig 9 mån att gå ner 13 kilo, men då skall det tilläggas att JAG fuskade en hel del. I början går du ju ner ev. 2-3kg sen blir det ju 0.2-0.5kg. Att banta med Nutrielleten tycker jag låter äckligt..
    Lycka Till..! det är bara att ge sig den på att lyckas! säger tjejen som själv viktväktar...

• Bröllopstokiig

Jag kan också rekomendera ViktVäktarna. Själv har jag gått ner lite mer än 10 kilo på 5-6 månader, trots att jag fuskat en hel del. Och kanske ska tillägga att jag inte var allt för överviktig, utan mer rent utseendemässigt överviktig. Och nu är jag inte det längre och känner mig jätte glad över att jag lyckats. =)

Lycka till!
    Jema

• Bröllopstokiig

Jag instämmer helt och hållet. Strunta i Nutriletten, det gör en bara illamående. Själv har jag gått ner nio kilo med hjälp av viktväktarna. Började i Mars i år. Och jag har också fuskat en hel del. Men jag har gått dit varje vecka. Vare sig jag har gått upp eller ner så har jag inte missat en enda gång. Det är nog därför jag fortsätter. Man behöver stödet och hjälpen som vv kan ge. Visst kan det tyckas vara dyrt med 100:- i veckan. Men tro mig , det är det värt när du kommer i de kläderna du vill ha och trivs med spegelbilden som möter dig. Gå till vv direkt och kasta inte bort pengar på skit som Nutrilett. Jag har provat det mesta och vet vad jag talar om. Nu är jag nöjd med mig själv men har 6 kg kvar.

Lycka till du kommer att klara det om du bara vill!!!

• Bröllopstokiig

Jag gick ner 30 kg på tre månader så det är väl inte alls omöjligt....

• Bröllopstokiig

eMmA! Hur gick det till?? Det låter ju nästan omöjligt...för bra för att vara sant!

• Bröllopstokiig

Det är möjligt, men en stor dos motivation och kampvilja, och med hjälp av viktväktarna.

Mitt råd är att skippa "mjukstarten" med nutrilett, och gå direkt på VV. De har ett nytt program nu som jag har hört mycket gott om. Gå dit varje vecka, hur mycket det än bär emot, och GE INTE UPP!

Lycka till!

/-12 kg sen jan 2001 (långsamt men säkert)

• Bröllopstokiig

kan bara instämma med alla som skrivit ovan att Viktväktarna absolut är det bästa, säkraste och hälsosammaste sättet att minska i vikt. Har själv varit med i snart ett år och tappat cirka 20 kilo, har dock 13 kvar men är helnöjd hittills!!!

• Bröllopstokiig

Och jag gick ner 25 kg på ca ½ år helt på egen hand, utan VV eller annat. Så jag skulle inte vilja säga att 15 kg är orimligt. Vilken metod som passar dig bäst är dock svårt att säga. Jag skulle aldrig få för mig att betala pengar till VV t ex utan vill så lite som möjligt göda andra med pengar pga min olycka, i detta fallet övervikt. Men det är ju jag det...

• Bröllopstokiig

Jag skulle vilja rekommendera ett program som heter hälsovakten. Kolla på sidan www.halsovakten.se Jag tycker att det är mycket bättre än Vv. Programmet kostar 1000kr och man måste ha tillgång till en dator. Vill man ändå ha vägningarna så kan man kanske gå till en kompis en gång i veckan och väga sig.

Kram CeciliaN (-5kg på 30 dagar)

• Bröllopstokiig

Kan bara säga att Nutrilettbarsen är goda. Speciellt aprikos/citron. Men det är ju ingen långtidslösning, gå du på VV, eller prova Hälsovakten. Men jag ville bara svara på din fråga.

• Bröllopstokiig

30 kg på 3 mån fungerar alldeles utmärkt UTAN viktväktarna!!!

Från att ha varit helt stillasittande med grymma matproblem, så tröttnade jag började äta vettigt och rörde på mig varenda dag!! Till slut blev det för bra av det hela så jag blev träningsnarkoman istället... det var nästan jobbigare än att gå ner i vikt...

• Bröllopstokiig

eMma:
    Tog det lång tid innan du började gå ner i vikt när du började träna ??

Och vad tränade du ?

Anna

• Bröllopstokiig

Visst är nutrilettbarsen ok. Tycker den med jordnöt är god. Har visserligen inte ätit dem som "bantningsmedel" (bara som mellanmål) men vad jag vet innehåller de alldeles för lite proteiner för att täcka dagsbehovet. Då får du säkert äta en fyra-fem stycken per dag. Blir säkert många kalorier det? Prova VV istället, många verkar ha lyckats med det.

Lycka till. Har själv tänkt gå ner 15kg till i vår med hjälp av träning och bra mat. Visst blir man motiverad när det är bröllop på gång.

• Bröllopstokiig

Slår också ett slag för vv. Har gått ner 7 kg på 2 månader.
    Viktminsknigen är individuell men man räknar med 0,5 kg - 1,0 kg i veckan. Vissa t.o.m mer, så 15 kg (eller mer) ska du nog klara på 9 månader.

En fråga bara: eMmA, har du verkligen gått ner 30 kg på 3 månader?

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Det gäller väl att bestämma sig (och det har du redan gjort). Ät rätt och motionera är väl det enda som hjälper och som är 100% rätt. Viktväktarna tror jag inte riktigt på eftersom du kan käka vad som helst bara du håller dig till de poäng du ska hålla.
    Leta smalrecept, ät inte så mycket på restaurang, undvik socker och fett. Promenera en timme innan frukost, såna typer av grejer har funkat för mig. 200 gram i veckan var lagom takt eftersom jag hållt vikten under lång tid efter nedgången. Att rasa i kilon är nog inte bra för kroppen eller humöret.
    Lycka till med din nya livsstil.
    Det finns nog inga genvägar.

• Bröllopstokiig

Gick själv ner 17kg på 10 veckor!
    så visst allt går ju!

lycka till....

• Bröllopstokiig

Jag kan bara hålla med alla om VV, det är det absolut bästa. OCH något som inte har sagts så mycket om ännu - där lär man sig hur man ska äta sig smal, men framför allt: Hur man håller vikten! Och det är mer om vad som hänt när jag tidigare testat någon nutrilettkur...då var det + på vågen igen efter kort tid.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Anna III:
    Jag har inte direkt några kg-angivelser med viktminskningen kom ganska snabbt och allt bara rasade.... Jag tränade, styrketräning, taido (kampsport) och friskis och svettis... När jag tränade som värst var det löpning till träningslokalen (2 km), 2 timmar friskis och svettis som uppvärmning, 2 timmars Taidoträning för att avsluta med lite styrketräning innan jag sprang hem igen...
    Men under viktminskningen så var det taido 2-3 dagar i veckan, och däremellan styrketräning...

vicki:
    Ja, lite mer än 30 kg tom. Den 19 dec vägde jag 93 kg och den 23 mars var jag under 60 kg för första och enda gången - 59,4 kg... Nu är det ca 10 år sedan så jag fick gräva i dagbäckerna för datum...

• Bröllopstokiig

eMmA :
    ok .. juat nu blir det mest styrketräning. Det är lite för varmt för att ut och springa. Jag har tänkt börja men låånnggaa promenader istället till det blir lite svalare ute.

Förhoppningsvis ska jag oxå ta upp det här med Kampsport igen.. men just nu är jag för tung för att orka med mer än uppvärmningen =) , men det är ju kanon träning för hela kroppen ...

Anna

Svar på tråden Är det rimligt att gå ner 15 kilo?