• Nyförlovad83

PANIK!!

HJÄLP!!!

Har precis bränt mina ögonfransar, fast bara på ena ögat!!!!!! Skulle tända en ciggarett, ååå va gör jag! växer dom ut eller vad?! Har ju nästan inga fransar kvar ju!!

• Svar på tråden PANIK!!
  • riikka

ojsan.. kan du inte ha lösögonfransar? har tyvärr ingen aning hur länge det tar att dom växer igen.. :(

• yrvädret

Lugn, de växer ut - precis som allt annat hår. Var glad att du inte fick eld i ögat istället!

• yrvädret

Det tar nog några veckor innan de växer ut till full längd, skulle jag tro...

• Nyförlovad83

Är du säker på att de växer ut igen? bLir det samma längd som förut isåfall? Förlåt att jag beklagar mig över såna små fjutt problem, när det faktiskt finns människor som tappar allt hår på kroppen... Men jag fick lite panik, har aldrig bränt ögonfransarna förut så jag visste inte riktigt va jag skulle ta mig till...Och klart jag ska va glad att det inte tog ögat Tack!

• Nini_m

Jo det växer ut. Min kompis var med om exakt samma sak när vi gick i gymnasiet. Tog tid men de växte ut till samma längd som förut. Hon använde dock lösögonfransar under tiden...

• spöket laban

det tar ca 2mån för ögonfransarna att förnya sig det är därför inte fransfärg och fransböjningar håller längre än så... dina fransar borde vara ute till dess :)

• GithKat

Inge kul att bränna av sig fransarna.. men som föregående talare skrivit så växer de ut igen. Kom dock att tänka på en polare som gjorde en liknande sak. Skillnaden var att hon drog ett djup andetag och *snortade* in lågan i ena näsborren.... brände hela nosborren innuti och fick gå med stanken av bränt hr och skinn tills det läkt.... såg lite roligt ut kan jag lova och när hon berätta vad hon gjort gick det inte att låta bli att garva... tilläggas kan att hon garva ganska bra själv oxå.

• Nyförlovad83

Tack allihopa! Nu känner jag mig lite lugnare...Jag ska ju faktiskt gifta mig snart, så jag vill ha tillbaka dom tills dess. Men det är lite över 3 mån kvar, så då hinns det

• Linda S

Ja, de växer ut igen. Det tar allt mellan 1-6 månader. Det följer den naturliga processen av ögonfranstillväxten, under loppet av ett halvår har man inte samma ögonfransar längre.
    Ta det lugnt med ciggen :D

• Nyförlovad83
    upp till 6 mån? men hjälp!
  • spöket laban

näää upp till 2månader håller jag fast vid!

• Tredjegångengillt

ha ha ha, ursäkta att jag skrattar men been there - done that.
    Du behöver inte oroa dig, de växer ut fortare än du anar!

Svar på tråden PANIK!!