• Linda S

Löshår i Malmö

Eftersom min svägerska ska sätta upp håret på mig och ag har så tunt hår som jag har undrar jag om någon har tips på vart jag kan köpa äkta löshår billigt i Malmö. Vad kostar löshår egentligen? kan en amatör sätat fast det? Kanske bör öva lite innan? :P

• Svar på tråden Löshår i Malmö
  • Linda S

Ingen som köpt löshår själv?

• caja

*pufar lite*

Är oxå på jakt efter äkta hår i Malmö, Lund eller allra helst Kristianstad.
    Någon som vet vad det brukar kosta?

• Lemice

Linda S

Min mamma har fått det i present av mig..
    Inte løshår utan hela hårførlængning och att dem gør det tjockare... Svårt att førklara...
    Hon ska gøra det inne på salongen på Hansa Companiet...
    Det ær inte særskilt billigt att gøra det dær men de ær riktigt duktiga...!!

Jag har inte frågat om d bara sæljer løshåret men det tror jag att dem gør...

Kommer inte riktigt ihåg vad salongen heter men det ær den som ligger mitt emot det lilla cafeét på sista våningen...:)

Hoppas jag vatt till ngn hjælp...

• Linda S

Lemice

Nja det var inte till större hjälp eftersom det inte var direkt det jag var ute efter men tack i alla fall :D
    Ska kika vidare och höra mg för.

• Amazonas

Jag tror det är lättast att köpa över nätet...

Jag var hårmodell en gång för Capo (bredvid brandstationen vid kanalen), och jag vet att de hade en massa färger och löshår som satt på en liten klämma. De var jättelätta att sätta fast och gick att locka och så utan problem. Men var det är billigt att köpa vet jag inte...

Jag skulle söka på nätet...

• Lemice

Någon annan som ska fixa vid sitt hår på hansa eller har gjort det??

• Klangling

Jag fick mitt löshår uppsatt av min frisör, men köpte det på en salong/affär som ligger som en tvärgata till Södra Förstadsgatan. Kommer inte ihåg vad den heter dock. Affären ser ut att vända sig till färgade tjejer och tjejerna som jobbar där är afrikaner. De har massvis med olika varianter och kan jättemycket!

• tjejen23

vid hansa ligger där en frisörsalong som heter Scalp...där gör dom löshår.Duktiga!

• Brud?

Det ligger något på Bergsgatan också, de är nog de afrikanska tjejerna. De verkar ha det mesta.

• Mi72

Jag fick mitt isatt hos min frisör på Stora Nygatan, Smuck. Hon tog 2700kr för 75 st. Det är riktigt hår och det skall sitta i 3-6 månader. Mitt har snart gått förbi 6 månaders gränsen och jag har endast tappat en. Jag stormtrivs med detta och kommer sätta i nytt när det andra ger med sig. :)

• Mastermind

Mi72 - 6 månader?? Utan att ditt eget hår förvandlats till dreads "innanför" fästena (dvs utväxten)?

• Mi72

Mastermind - Jo, jag har väl fått lite dreads på vissa utväxter så man fasar lite för det då man ska ta av löshåret.

• Liljekonvall

Ring runt till frisörerna och kolla. Edmunds Hair (mellan stor torget och centralen) är bland dom bästa i Malmö (och dyraste) kolla med dom.

Ett annat tips är att kolla runt på bröllopsmässor.

• marinblå

Det finns en, jag tror det är en perukmakare, på Kalendegatan mitt inne i stan.De har löshår. Vet ej vad det kostar.

• Kandee

Se bara till att dom gör det ORDENTLIGT!
    Jag jobbar själv med löshår och brukar lämna garanti på att håret ska hålla, det brukar en pålitlig frisör göra, att man iallafall sätter i de slingor som har ramlat av inom en viss tid. Tänk också på hur ni sköter håret.
    En förlängning kan kosta allt mellan 1000 och 9000 beroende på metod och var ni gör det!

Svar på tråden Löshår i Malmö