• Fröken

Gelénaglar eller akrylnaglar?

Tänkte fixa naglarna till bröllopet, vad ska man välja? Vilket är mest hållbart och vilket ser mest naturligt ut? Vill inte ha jättelånga naglar, de ska bara se jämnlånga och välvårdade ut (fransk manekyr). Funderar också rent praktiskt hur man får bort naglarna. Vi åker på bröllopsresa en vecka efter bröllopet och blir borta i tre veckor. Sitter naglarna så länge? Kan ju tänka mig att det kanske inte är så lätt att få hjälp med att få bort gelénaglar i Thailand, eller?

• Svar på tråden Gelénaglar eller akrylnaglar?
  • Johanna85

Hej!

Jag hade gelénaglar och var jättenöjd! Vi gifte oss den 11/2, jag gjorde naglarna den 9/2 och fick de bort tagna igår den 16/3. De höll sig jättefina! Dock blev de gula när vi snorklade på bröllopsresan (den vita delen på den på nageln) men den blev vit igen efter några timmar.

• tixi

Jag har gelénaglar om ni håller jätte bra. För ett tag sen var jag på semester i 3 veckor och dom var hur fina som helst när jag kom hem. Hur länge dom sitter beror lite på dina egna naglar och den som gör dom...
    Jg kan verkligen rekomendera henne som gör mina, hon finns i Solna!

• Fröken

Tack för ditt svar! Blev nageln alltså helt vit igen efter ett tag?

• Fröken

Perfekt med tips om vart jag kan gå, precis vad jag behövde! Vad heter salongen i Solna och vad kostar det?

• Johanna85

Japp, den blev som vanligt efter några timmar.

• sara ska gifta sig

Mina brukar hålla i ungefär 4 veckor. För vissa håller det längre och för vissa lite kortare men räkna med 4 veckor. Ibland kan det dock hålla lite kortare när det är första gången. Fråga mig inte varför men det är vad jag har hört. Jag kan dock verkligen rekomendera salongen jag går till www.brasnygg.se

• aug06

jag har hört att akrylnaglar förstör själva nageln?? stämmer det??

Varken provat det ena eller det andra...

Svar på tråden Gelénaglar eller akrylnaglar?