• davesbrud77

abborreberg?

Ni som ska ha eller haft festen på Abborreberg vad har ni för erfarenheter? Vad fick ni betala för lokalen? Hur många gäster får plats? Är deras kök bra? Har sett att de anlitat catering. Vi har funderingar på att gifta oss på stranden, o de har ju ett lusthus som är så vackert.

• Svar på tråden abborreberg?
  • Blivande Fru Johansson

Hör med Partypinglan!! Hon har koll på det mesta om aborreberg. Hon är inne ganska ofta!

• davesbrud77

hjälp, är det ingen som har erfarenhet från abborreberg?
    Lägger till Sörby herrgård oxå!?
    jag puffar upp tråden- ett sista försök.
    Blivande fru Johansson: Vet inte hur man söker på personer...

• partypinglan

Hehe. Här är jag:)
    Abborreberg festvåning kostar nästan 5000kr, ett gammalt k-märkt hus, fnns stolar o bord för 100pers, bar piano mm köket är enkelt, finns kylar o frysar o micro. Vi ska gifta oss vid vattnet där, om vädret tillåter, du kan maila dem som äger stället, världens trevligaste människor, Ett bra ställe om man vill ha det mysigt o gammal känsla. sök på abborreberg på internet, har inte nr o mailadress framför mig just nu. Jättebra ställe tycker jag o som sagt, de som äger det är toppen, festen får hålla på hur länge som helst. får lokalen fre-sön normalt om ni ex ska gifta er på lördagen, elelr enl. ÖK. ring o kolla snart, det är fullbokat lätt. Lycka till

• davesbrud77

tack för snabbt svar, ja har varit ute på hemsidan, o tänkte höra med dem om priser osv. Det är mest jag som kommer ihåg från ett midsommarfirande hur vackert det var trots dåligt väder!!? Nu bor vi i kalmar men funderar på att gifta oss i nkpg min gamla hemmaplan, så att inte hela tjocka släkten behöver ta sig hit till oss. 5000 för lokalen var mkt men det är fint, ska höra mig för svärfar sponsrar...
    :)

• davesbrud77

kom på en eller två frågor till? hur är det med dricka, tillåter de att man bjuder på egen dricka, oftast gör de inte det pga rättighteterna. Hur har ni gjort med prästen, då no oxå ska gifta er utomhus? Tacksam för alla svar!!

• partypinglan

Hej igen!
    Eftersom er fest anses vara ett slutet sällskap så tar ni m egen dricka, finns en bar, ni tar m dricka, tror inte ens att det går o göra på annnat sätt...hyran för loklen är nåt på 4.700 kr, vi ska ha budgetbröllop, men tyckte definitivt att loklen var värd sitt pris. Du kan ta kontakt med HEDVIGSFÖRSAMLING, (maila eller ring 011-15 75 80) Norrköping, de erbjuder vigsel abborreberg, vid regn kan man boka ett kapell el kyrka. det har vi gjort om det blir spöregn! När ska ni gifta er? Kan vara värt att åka upp o kolla på lokalen, som sagt visst mkt pengar, men helt rätt om man gillar gammalt o mysigt

• davesbrud77

vi ska definivt oxå ha ett budget bröllop- om man jämför med andra.. visst är hedvid fint- ska kolla upp detta! vi har inte satt definivt datum ännu men i augusti bör det bli av, beror som sagt på när det e ledigt! visst vi ska till nkpg i helgen, åker nog en runda fast snön ligger..

• partypinglan

Ett tips är att ta kontakt för visning om ni ska dit nu i helgen, då vet ni om ni vill vara där el inte. Menar du nu i år, aug??I så fall är risken stor att det är fullt... om ni menar nästa, boka nu o glöm 11/8-07 för då är vi där, hihi.

• Blivande Fru Johansson

Hej davesbrud77!
    Kan svara lite om Sörbyherrgård. Hyra huset kostar 4000kr. Sen tillkommer en kostnad på 40kr per/pers för bestick, glas, dukar, m.m. Man får ta me all dricka själv (vilket blir mycke billigare.. Vi ska ner till Tyskland innan..). Man får även hyra personalen, kostar 120 kr i timman för en pers. Vi ska ha 3, e inte så många.. Fråga gärna mer om det är nått du undrar över..

Svar på tråden abborreberg?