• M29

Gravidklänning passande bröllop

Min sambo och jag funderar på att gifta oss tidigt i sommar och jag kommer då vara gravid i slutet på 8:e månaden! Vi har därför valt att inte ha bröllopet i kyrkan utan i en bygdegård.
    Vet ni några affärer som säljer finare, passande gravidklänningar (ej brudklänning)? Gärna någonstans mellan Jönköping och Göteborg.

• Svar på tråden Gravidklänning passande bröllop
  • Here comes the bride!

Åh!
    Det finns en så fin mammaklänning på www.dreambride.se !

Kolla under REA brudklänningar så är det 4:e bilden uppifrån.
    Värkligen jättefin!

• Karin69a

Vad menar du med "ej brudklänning"? Skall den inte vara vit?

• M29

Klänningen får gärna vara vit, men jag vill nog ha en klänning som påminner mer om en finare sommarklänning än en brudklänning. Det gör därför inget om den inte är hellång. Ska inte ha slöja och sånt, utan blommor i håret istället.

• Janiz

Får jag fråga varför ni ska gifta er när du är gravid??

Bara nyfiken på hur du tänker, för oftast försöker man ju vara så smal som möjligt på sin bröllopsdag :)

• Janiz

Ah min smile gubbe försvann.... :)

• Guccigirl

vill tipsa om att I Amelia brud så fanns det en superfin klänning för gravida, den var dock grön med en drapering över bysten...kanske den finns i vitt? Man önskade nästan att man var gravid själv...för den var verkligen super snygg...

• Penny28

Det är väl inget konstigt att gifta sig när man är gravid?
    (Det finns bara ett par saker som jag personligen inte tycker passar när man är gravid och gifter sig.)

• Here comes the bride!

Aha, sorry!
    Läste nog inte ordentligt för jag uppfattade inte att du inte vill ha en brudklänning :)

• M29

Vi har varit förlovade i 5,5 år, har villa, volvo och vovve, en son på 15 mån och ett barn på väg. Vi tycker väl nu att vi är ganska säkra på att vi vill leva tillsammans! ;)
    Jag förstår er som vill vara smala och fina när ni gifter er, men jag är smal för övrigt och tycker nog att jag är minst lika fin med en underbar gravidmage.
    Däremot tar det emot att gifta sig i kyrkan och vara höggravid. Därför vill vi ha ett "enkelt" bröllop, där det viktigaste för oss är att vi blir en familj "på riktigt".

• Buppi

Tipsar om www.growinlife.se som har mammakläder på nätet. De har även butiker i Stockholm och Linköping, men tyvärr inte i Göteborg. Lycka till!

• ligistvisp

Jag skall också gifta mig höggravid! Kommer vara i v 30 när det är dags. Jag köpte en klänning från China ekt på ebay...börjar dock misstänka att jag får se mig om efter annan, växer som en tok på magen, o den är redan måttbeställd o allt.

• Joppidopp

Guccigirl

Håller med! Den var verkligen fin.

Svar på tråden Gravidklänning passande bröllop