• orkidè_bruden2007

Båtellet på Marstrand--någon??

Har ngn här varit på fest eller övernattat på Båtellet i Marstrand?
    Eller bara varit där ute och kan säga hur det verkar där?

Har de ngn hemsida?
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Båtellet på Marstrand--någon??
  • Likah

Jag har varit där på fest ett antal gånger och vi ska ha vår bröllopsfest där i sommar! Titta på www.marstrand.se och klicka dig fram.

• orkidè_bruden2007

Likah: då får du jättegärna berätta lite hur det verkar där!

Har kollat denna sidan men det jag letade efter var ifall själva Båtellet hade en egen hemsida med bilder som man kan kika på, de bilder som finns på denna hemsidan visar liksom inte så mycket

Vill gärna se bilder på rummen och på restaurangen nämligen!

Vad kostar det för er att hyra och hur många gäster kommer ni ha?

• Likah

Hej igen!
    Min syster hade sin 30-årsfest där och då var vi i en festlokal på övervåningen. Där har de nog plats för ca 50 sittande gäster. En mysig lokal med takbjälkar och vacker havsutsikt!

Men vi ska vara fler så vi får vara i festvåningen på nedre botten. Där tror jag att de har plats för upp till 100 gäster (vi har ca 75). Salen är jättevacker med bröstpanel på väggarna och jag tror tom det är kristallkronor i taken... Tyvärr ingen havsutsikt, den vetter åt andra hållet, men havet finns ju bara runt hörnet och förhoppningsvis kan man vara ute om det är varmt...

Vi ska beställa mat från restaurang Drott som ligger i samma hus. (Man får inte catera från något annat företag) De fixar allt med dukning, personal m.m. Sedan ska vi ha egen bar.

Jag tror att själva lokalen kostar oss 3500 kronor (eller 4000, kommer inte ihåg riktigt) och då ingår städning. Rummen har vanlig vandrarhemsstandard, inget speciellt. Dusch i korridor. Priserna är också som på andra vandrarhem, runt 200 kronor/person och natt. (Inte helt säker!)

Tyvärr har jag inga bilder att maila, men om vi skulle ta några kort kan jag skicka dem till dig.

Hör av dig om du har fler frågor! Det är en mycket trevlig lokal och vi har fått ett trevligt bemötande från Båtellet!

• orkidè_bruden2007

Likah: ja, det vore jättesnällt om du ville skicka över bilder om du får några här framöver

Fast lite dumt att man var tvungen att beställa just från den restaurangen dock

Svar på tråden Båtellet på Marstrand--någon??