I.d bare minerals fair vs fairly light
Hej! Undrar bara om någon vet om det är stor nyans skillnad på i.d bare minerals fondations fair och fairly light?
Hej! Undrar bara om någon vet om det är stor nyans skillnad på i.d bare minerals fondations fair och fairly light?
Du menar val Bare Escentuals - Fair ar mer at det rosa hallet och riiktigt ljus, medan Fairly Light ar gulare, for varma hudtoner.
Ja just det menar jag =)
Okej. Jag har nämligen användt fairly light innan och varit super nöjd med nyansen. men nu har jag råkat beställa fel nyans och beställde fair. Jag har ganska blek hud som går åt det gula hållet. Tror du det skullle kunna passa mig ändå?
Troligen inte!!
När id introducerades köpte jag startkit med Light 2.3 och Medium Beige 3. Eftersom jag har gul hudton använde jag Light.
En dag testade jag Medium Beige. Min kvinnliga chef kastade en blick på mig, satte sig ner och frågade upprepade gånger om jag verkligen mådde bra, om det var något på tok med mig och om jag kanske behövde gå hem för att jag var sjuk?? Jag försäkrade henne att jag var helt okej, men berättade INTE att jag testat en annan nyans av foundation, som uppenbarligen inte passade min hudton... Behöver jag säga att jag inte använt Medium Beige sedan dess???
he he så typiskt... Ja ja vi får väl se hur det går med det då. Men jag tänkte att i och med att fair var ljusare än fairly light så kanske den passar ändå. Men om jag beställt nyansen mörkare så kanske jag skulle sett hel knäpp ut. Det är la bara att testa och se. Jag har budat på tradera nämligen så det är ju liksom ingen retur rätt. =(
Att man ska vara så kvick i sitt agerande men ej i hjärnan. Typiskt mig.
Man kan blanda dom också och mixa sin egen nyans. Jag vet dom som gör det och använder en ljusare på vintern och en varmare nyans på sommaren. Jag har även flera olika liknande nyanser av ett amerikanskt mineralmärke (som fanns i många olika nyanser. Säljs inte längre, så det spelar ingen roll vilket det är). Använder den jag tycker passar bäst för varje tillfälle.
Ja jag tänkte att jag kunde blanda det jag hade kvar av fairly light med en del av fair. Testa och se hur det blir. Tack för svaren! =)
oj läse tråden och blir nu osäker på om jag ska ha medium beige. Drar åt gulhållet MEN blev ändå rekomenderad ändå av försäljerskan att ta denna. Har tyckt själv att jag ser lite för rör tonad ut, men inte så det stör. Men nu när jag läser det här så får jag en Ahhhaaa-uplevelse. Sen så blir jag lite sur på tjejen som sålde den nyansen till mig.
Såg någonstans på nätet på en amerikansk sida en väl utförligt diagram om vilka nyanser som man pasade bäst i beroende på hud nyans. Någon som har sett den? Har tappat bort www-adressen men skulle gärna vilja"hitta "den igen..
puffar lite då jag oxå är förvirrad i mitt färgval...
isan, vad har du för färgton i ansiktet? vad har du för närvarande valt för nyans på foundation?
Åh, jag är ganska blek med lite rödstick. På sommaren blir jag knallröd och bränd för att sen återgå till jätteljus. Jag vill gärna få lite varmare ton... Har du några bra tips?
Jag vet inte säkert men du skulle nog passa i samma nyans som jag har användt, fairly light. Den går mer år det gula hållet. Det syns ej att den är gul bara att man inte ser skär ut i ansiktet. Om du redan är lite "röd" i ansiktet tror jag ej att du ska använda fair som går åt rosa. Då ser du nog väldigt skär ut. Jag tror inte du ska ha en mörkare nyans för att se varmare ut då det nog bara ser konstigt ut. Använd i stället warmth på de ställen där du vill se lite solkysst ut. =) Jag är ju inte säker på att detta ska stämma på dig men jag tror...
Den gula tonen hjälper till att kamouflera det röda. Helt rätt: det kan vara vanskligt att försöka få mer än bara en gnutta varm ton med foundation. När jag köpte Laura Mercier Tinted Moisturizer på Cow sade makeupartisten uttryckligen att jag skulle ha samma nyans även på sommaren. Men den är ju inte heller heltäckande. Man kan ju som sagt laborera litegrann och mixa i en gnutta varmare nyans, eller lite warmth, eller ha på warmth efteråt, som Filli skriver.
Tack så jättemycket, inte bara för tipsen men för ni tar er tid att hjälpa mig! Låter ju väldigt rimligt med att gul-tar ut röd. Och att inte tillsätta mer röd... och tipset med warmth va super! Jag litar på er. Tusen tack!