Zakynthos
Någon som varit på Zakynthos?
Funderar på att åka dit i början av juni, undrar hur vädret är då och om där är många turister vid denna tid?
Någon som varit på Zakynthos?
Funderar på att åka dit i början av juni, undrar hur vädret är då och om där är många turister vid denna tid?
Vi var där för två år sedan, jättemysig ö, vi var där i juli och då var det väldigt varmt, tror att juni har behagligare temperatur. Nackdelen med Zakynthos är att det finns nästan ingenting att göra men det beror ju på vad man är ute efter..
Jag kan tyvärr inte säga hur det är i juli, men vi var där förra året i mitten av augusti. En jättefin ö, men som sagt det finns inte så mycket att göra om man inte hyr en bil och bilar runt. Vilket vi gjorde och hann med och testa alla stränder och se det fina naturen. Vädret var underbar och det kändes inte så varmt eftersom det drog in havsluft. Dock var det många turister från England och många restauranger är anpassad för dem.
oj, jag menar juni förstås
Jag har inte varit på Zakynthos ännu, men ska dit på bröllopsresa i slutet av maj. Jag har däremot hört från så många att det är sååå vackert där! Det ska bli så roligt att få åka dit! Jag vill gärna också veta lite mer, så ni som varit där: berätta!
Maja-bruden
Hej! Vi ska också åka dit på bröllopsresa i början av juni. Har bara hört positivt av alla jag frågat, de flesta säger dock att det är bra att hyra ngt slags transportmedel för att kunna ta sig runt ön. I slutet av maj och början av juni kan man ju också få en skymt av de stora havssköldpaddorna, vilket är orsaken till att vi åker, så vi hoppas på det bästa.
Åh, vad häftigt Lottisan! Hoppas att vi får se havssköldpaddor både du och jag då! Min dotter stod här brevid och hoppade av glädje när jag läste ditt inlägg för henne, hon har klippt ut bilder på havssköldpaddor och längtar så efter den här resan! Barnen följer alltså med oss på bröllopsresan.
hej!
var på Zakynthos för några år sedan. I Laganas. Var där i september, så inte så mycke turister. men det fanns många bra ute ställe. jätte mysig ö. som andra sagt tidigare finns det kanske inte så jätte mycket att göra, men det räcker o blir över för en vecka.
Kolla på vraket som är en stor turist attraktion, eller de blå grottorna. Hoppas ni får se sköldpaddor. vi var där förs sent, men det hade varit häftigt att få se.
Vi åkte på en ö-rundtur med båt, vi fick se lite av varje. det kan jag rekomendera.
Hoppas ni får en trevlig resa
Hej!
Jag var där för flera år sedan och skulle gärna åka tillbaka. Hade vi haft bröllopsresa i Europa skulle vi definitivt ha åkt dit. Vi bodde i Argassi då. Vi var där i 2 veckor och hyrde en moppe och åkte runt på. Det rekommenderar jag varmt. Vi var på olika stränder varje dag och såg jättemycket. Vill man partaja så kan man åka till Laganas, men själv tycker jag att det är mysigare att sitta på nån resturang med mysigare atmosfär.
Zakynthos är paradiset!!!
Vi var där en vecka för ca 10 år sedan. Vi gjorde en trevlig bussutflykt, hyrde mopeder och sedan låg vi magsjuka resten av tiden. Fint LITET ställe, men inget vi återkommer till.
Det var gulligt med alla sköldpaddsburar på stranden som skyddade bona. Vi man se kläckningen, så har jag för mig att man ska åka dit i augusti.