• Schina

Hälp mot platt hår!!!

Jag har ett problem vad gäller mitt hår. Precis när jag ahr fönat det och haft i mousse så är det jättesnyggt. Men fem minuter senare ligger det platt på huvudet.

Nu behöver jag tips om bra produkter som kan få ett platt hår att hålla voulymen hela dagen.

• Svar på tråden Hälp mot platt hår!!!
  • 26maj2007

puffar då jag har samma problem.

• solstickan

Sunsilk sprayen funkar på mig.
    Men det är ju så olika för olika hår. Bäst är att fråga sin frisör, som kan ens hår och vet vilka produkter som är bra.

• 26maj2007

den frisörer jag varit hos har inte kunnat hjälpa mig. Den kvaliten jag har på håret så borde allt funka enligt dem. men inget som funkar tyvärr .

• solstickan

Ett lite konstigt tips, men som verkligen funkar för mig:

Lyft på det allra översta håret runt om på huvudet. Sätt upp det med spännen eller tofs. Våffla håret under inne vid roten med en våffeltång. Spraya. Lägg ner överhåret så att "våfflet" döljs. Klart!

Funkar för mig, håller hela dagen. (och natten)

• LindyLou

Solstickan kom med ett bra tips där! Finns en särskild "volumaster" för ändamålet t o m som är en modifierad version av krustång.

Jag har köpt tre stora kardborrspolar som jag har i det översta håret i slutfasen av torkningen av hårt. Jag brukar tupera och spraya lite närmast hårbotten ockå, så får sprayen torka ordentligt med spolarna i, och det håller hela dagen, och även nästföljande :)

• mocca_h

min syrra har en typ plattång som gör det lite krusigt om man plattar vid roten. ta bara inte med det yttersta hårlagret för då ser du ut som en åttiotalsartist! Finns att köpa på frisersalonger. Lycka till!

• Schina

tack för tipset, ska prova. Hoppas att det fungerar.

• Tant Pernilla

Jag blev "fiffad" i håret av ett proffs häromdagen. Hon använde ett slags våffeltång som heter volumaster från Björ Axén på ungefär det sättet som solstickan beskriver. Funkade jättebra på mitt otroligt spikraka och platta hår.

Kolla på www.axens.se/main/p_volu_anv.html

Svar på tråden Hälp mot platt hår!!!