• 30/12 2006

brudaug06

Hej brudaug06 såg att du hade skrivit på en annan sida att du ska gifta dig i ängelholm i sommar och ha maten ifrån lunch och partyservice.. jag ska gifta mig i ängelholm i december. hade varit roligt att höra vilken lokal du ska ha.. vilken frisör osv..

• Svar på tråden brudaug06
  • brudaug06

Vad kul med någon mer som ska gifta sig i fina äneglholm. Jag är uppvuxen där men bor på annan ort nu så det har varit mycket pyssel för oss att fixa med allting.
    Då vi ska gifta oss borgerligt och förhoppningsvis utomhus så hade vi som krav på lokalen att det skulle vara grönt runtomkring, lugnt läge (ingen störande biltrafik etc.) samta tt man fick ta med egen mat och dryck då vi tyckte att det blev lite för dyrt annars. Vi har valt att vara på Heagården strax utnaför stan efetrsom det uppfyllde alla våra krav samt är enkelt för gästerna att at sig dit. Men var egentligen inne på Flygflottiljen först men tog bort det då det blev för mycket pengar tyckte vi för mat&dryck. Frisör bokade jag in på United i stan, men hade egentligen tänkt att ha Electa (Carolina?) för jag har hört mycket gott om henne av andra, men hon kunde inte på min dag då hon själv skulle på bröllop : )
    Var har du tänkt vara, gissar att det blir lite andra krav på en lokal i december tex Heagården är säkert alldeles för kall för att vara i på vintern.

• 30/12 2006

HEJ!
    Gud vad roligt att höra dina planer. jag kommer inte från Ängelholm, men det gör min sambo, vi bor här sedan 4 månader tillbaka. Vi hade faktiskt tänkt att vara på heagården... men så åkte vi dit i januari för att se hur det var på den årstiden då vi ska gifta oss... och det var riktigt kallt där!! så det blir på Hembygdsparkens Wärdshus och vigseln blir i Barkåkra.. Vi skulle gift oss borgerligt då min blivande önskade det. men när vi ringde till vigselförättarna i ängelholm så förklarade de att de skulle resa till kanarieöarna över nyår nästa år...men om jag ville så kunde de TÄNKA sig att viga oss några veckor INNAN vi hade festen... kul va.

Jag ska också ha United för där klipper jag mig i vanliga fall och de är jätteduktiga!!

Vilken fotograf ska du ha?? Jag har svårt att välja.

• brudaug06

Förstår att man inte vill gifta sig ett par veckor innan vigslen, tror att ni kommer att få det bra i Barkåkra, vilken är min favvo kyrka i stan. Har varit på både dop, konfirmationer och bröllop där och den är lätt mysigast! Hembygdsparken blir säkert super fint det också, känns ju viktigt att det är en mysig plats och jag är övertygad att man får den känslan på wärdshuset där.
    Här det mest en fråga om pengar när det gäller fotograf, jag är nämligen ganska så snål när det gäller hur mycket penagr vi ska lägga på vårt bröllop, detta är kanske lite ovanligt med m2b vill faktiskt lägga mer än snåla jag : )Till frågan...när det gäller fotograf så har jag alltid varit förtjust i Landerberg och blivit fottad av honom ett antal gånger och alltid blivit super nöjd! Men då jag tyckte att han skulle vara för dyr så började jag titta och fråga mig omkring och blev väldigt impad av Mette så jag hade helst velat ha henne, men hon var så klart bokad på vår dag...så nu har jag bokat Carina hon som jobbade på guttsman innan och har sin butik i passagen, vi ska betala 4000 vilket ändå var ganska så överkomligt. Jag ska kanske tillägga att vi kommer att ha en bekant till mina föräldrar som är en super duktig amatörfotograf att fotografera vigsel samt festen efteråt, har även tänkt att han ska ta lite porträttfoto av oss så vi har lite att välja på efteråt, allt detta gör han gratis mot att han får mat på kvällen : )
    Förresten var har ni börjat tänka på var ni ska tillbrinag bröllopsnatten? Jag har ingen aning om vart vi ska vara och behöver lite ideer, det enda jag kommit på hittentills är Clearencegården men vet inte om det är riktigt rätt, dessutom har jag aldrig varit där eller vet några priser.

• 30/12 2006

hejsan

tror oxå att det blir jättebra och wärdshuset var jättefint och de är väldigt trevliga där.
    vilken lokal ska ni vara i på heagården? där fanns väll två stycken lokaler?

Jag känner mig också väldigt snål, vill inte lägga hur mkt pengar som hällst på det men min m2b är ännu snålare :)

Just fotografen har vi svårt med då vi tycker att alla är så dyra håller med om att landerberg är bra vi har funderat på det men letar efter ngt billigare alternativ..

Var Mette dyrare än Carina? Hur komme rman in kontakt med Carina? 4000 är hellt ok! klart att man måste ha en riktig fotograf men jag vill inte lägga mer än det.

Angående bröllopsnatten så lutar det åt klitterhus. Där är jättemysigt, inte långt och åka och helt ok pris.

• brudaug06

carina håller till i passagen, för dig som inte är "gammal" äholmare så vid trampolin så är det en passage igenom huset och där inne på vänster sida (från storgatan hållet) har hon en liten atelje. Jag har nummret till hon hemma, är på väg hem från jobbet så jag kan ge det till dig senare.

• 15juli06

hejsan, jag ska oxå gifta mig i ählm, men sen ska vi ha festen i helsingborg. Vilken vigselförättare ska ni ha i barkåkra?

• 30/12 2006

hej 15juli06>>

ska du oxå gifta dig i barkåkra?? vet ej vem vi ska ha än det var inte schemalagt än så vi får veta i juni. Åke eller Maria... men jag hoppas att det blir
    Maria. Vart i helsingborg ska du ha festen då?

brudaug06>>

tar gärna hennes telefonnummer.
    Vad ingick i de 4000 hur många bilder??

• 15juli06

vi ska ha Åke, var på konfirmationsresa med honom när jag var 15! ska bli kul att se honom igen. Vet inte vem Maria är.

• brudaug06

ursäkta att svaret dröjde, men det var så fint väder så vi åkte iväg och åkte skidor hela helgen så det blev inget fixat med bröllop. carina når man på 10900, i vårt pris ingår sk lifstyle fotografering utomhus och 20 bilder insatta i ett album. vet inte vad mette tar för priser, eftersom hon inte var ledig på vår dag, men tror att hon är billigare än landerberg men något dyrare än carina.

• 15juli06

vi har bokat landerberg, för det betalar vi ca 11000:-. Då får vi album med 24 bilder, tror jag det var + lifestyle.

Svar på tråden brudaug06