• Fågel blå

Vilka blommor till röd klänning?

Hej.

Jag kommer ha en mörkröd klänning på vårt bröllop i sommar och jag undrar om ni har något tips på vilka blommor som passar till? Hade du möjligen en röd klänning, och vad hade du för blommor?

Jag har lite ideér om hur jag vill att brudbuketten ska se ut men det vore roligt att få lite mer tips!

• Svar på tråden Vilka blommor till röd klänning?
  • Bluebride2006

vad har du för färgtema?

• msbine

Hade nog kört på en helt vit bukett blommor eftersom klänningen är röd...

• Fågel blå

Jo jag funderar också på en helt vit bukett. En vit med ganska mycket grönt i.

• dubbelbröllop05

Hej!

Jag hade en ivory klänning med vinröda broderier och en kant i samma färg.
    Jag hade en bukett med "svarta rosor" (jättemörkt röda), vita callor och mycket grönt. Var rädd att både de röda och vita blommorna skulle skära sig mot klänningen men det var jättefint.

Men jag tycker att rosa och mörkrött är fint ihop, så kanske kunde du ha en bukett med rosa, vitt, grönt och eventuellt någon blomma som är samma färg som din klänning?

• Ravial

Jag skulle också gå på en helt vit bukett, för att kontrastera till den röda klänningen. Ju mindre färg desto "renare" och inte lika "rörigt".

Om några av blommorna i buketten är vita med röda strimmor, som inte skär sig mot klänningens färg, kunde det ju vara snyggt (om det finns, vet inga utan ser det bara framför mig). Men fortfarande mycke' vitt och pytte färg .

• Bluebride2006

den länken funkar inte sunshine

• f.d. Svart brud

svartbrud.se finns det några röda brudar. Gå in och kolla runt lite, så ser du vad de hade för buketter... :)

• Mrs.Q

Det blir väldig stor kontrast med bara vita blommor till en röd klänning skulle nog gå på dubbelbröllop 05s linje med rosa o rött och ev. creme färgat. Kanske till o med lime.

Svar på tråden Vilka blommor till röd klänning?