• Fröken Tärna

Juice med mindre socker - finns det?

Jag hade tänkt börja använda Herbalife-pulver.

Jag har förstått att det vanligaste är att man blandar pulvret med mjölk, yougurt eller juice. Alla tre alternativen är ju fettsnåla, men fruktjuicer innhåller ju så mycket socker. Finns det någon variant av fruktjuice med mindre socker? Eller är någon typ av juice/frukt att rekommendera då den innehåller mindre fruktsocker?

Jättetacksam för svar

• Svar på tråden Juice med mindre socker - finns det?
  • filipelin

Färskpressad juice innehåller ju inget tillsatt socker . Är ganska dyr men väldigt god. Tropicana eller God Morgon har färskpressad juice i sitt sortiment.

• Lady Marmelade

All frukt innehåller naturligt fruktsocker. Det viktiga är väl att undvika jucie som har extra tillsatt socker eller sötningsmedel. Skulle satsa på bra kvalitets juice tex Tropicana eller köpa apelsiner själv och pressa.

• Fröken Tärna

Tusen tack för snabba svar.

Nästa fråga; Vilken frukt innehåller minst socker? Nypon, blåbär, grapefrukt, äppeljuice etc... tänkte att dessa juicer skulle vara helt ok att blanda med vaniljsmaken.
    Det finns ju så mycker mer än apelsin...

Iofs bara att ta sig en titt på innehållsdeklarationen...

• Sanasol

Tropicana eller pressa själv! Ingen juice som är framställd av koncentrat skulle jag rekomendera.

• SYL

blabar innehaller ju en massa nyttiga saker (antioxidanter o vitaminer), nypon ar en bra c-vitaminkalla, appeljuicen kan du kanske skippa och ata ett apple ibland ist.

• lolabe

Juice är juice är juice, dvs det får bara heta juice om det är framställt av pressad fruktsaft - inga tillsatser (annat än vatten om man koncentrerat det och sedan återinfört vatten). Om det är socker tillsatt är det inte juice, då kallas det för nektar eller fruktdryck eller annat. Sedan är det klart att frukt naturligt innehåller fruktsocker. Grapefrukt innehåller nog mindra fruktsocker än annan frukt (tex apelsin).

Svar på tråden Juice med mindre socker - finns det?