• emm_smile

mjuka upp skinnskor?

Hej. JAg var och inpulsshoppade tre par skor idag.. Ja, jag vet, jag är inte klok. Men man kunde köpa tre betala för två och det gick ju naturligtvis jag på..*ler*. Nu undrar jag om man kan smörja in mina skinnskor i något som kan mjuka upp dom. Skorna jag provade i affären var jätte mjuka men dom jag fick med mig hem var så stela. Någon som vet?

• Svar på tråden mjuka upp skinnskor?
  • sabina_b

Hær kommer lite tips från en ''ShoeO'holic''Du bør smørja in skorna før att skydda dem t.ex mot vægsalt som ær vældigt skadligt før skinnskor.
    Før att mjuka upp skorna måste du nog gå i dem så mycket som møjligt. Skinn blir allt mjukare ju mer man går i det. Om du inte vill gå med dem ute ænnu så gå med dem hemma lite då och då. Jag håller också på att ''går in i''/ mjukar upp ett par skinnpumps med stilettklack just nu, hehe. Brukar stå å diska i dem, stæda i dem, dammsuga i dem å allt vad man kan tænka sig ;) Ska børja anvænda dem så snart snøn førsvinner och det blir lite varmare.

• brud 11/11

ta på dig fuktiga strumpor och gå ut dem supersmidigt!!!

• Kotte

gammalt knep är att ta på sig ett par blöta sockor och gå runt med i skorna.

• Bellabop

Jag tyckte det stod "mjuka upp skinkor?". Ha ha. Förlåt.

• emm_smile

Bellabop: Nej, den jag har är tyvärr så mjuk man kan tänka sig.. Skulle behöva mycket träning för att träna upp den..*ler* skinkan alltså

• Bellabop

emm_smile: hi hi roligt!

Håller med övriga här, det brukar fungera himla bra med fuktiga sockor.

Svar på tråden mjuka upp skinnskor?