• chamoes

Tilltugg till välkomstdrinken

Vi ska ha buffè på vårt bröllop. Vad kan vi ha som tilltugg till välkomstdrinken? Recept behövs. Snittar, tunnbrödsrullar m.m. Vad för fyllningar m.m. Allt ni kan komma på! Skulle bli jätte glad om ni vill hjälpa mig.

• Svar på tråden Tilltugg till välkomstdrinken
  • hejsan

Vi ska ha tunnbrödsrullar med tunt skivad rökt lax och pepparrotsfärskost, fetaost med coctailtomat och basilikablad på tandpetare och romröra (från Amelia Brud och Bröllop) på pumpernickel som tilltugg till fördrinken innan vår buffé. Det enda som vi behöver blanda själva är romröran. Allt går dessutom att förbereda utom att lägga romröran på pumpernickeln och basilikabladet på tandpetaren.

• leson76

jordgubbar dopade i vit choklad eller tapenadeflarn

• _sus_

tunnbröds snittar med renskav alt skinka och pepparotsvisp
    skagen snittar
    laxcheesecake
    potatis canapeér
    lax med rom
    oliver
    chili tapenade
    paté på pumpenickel..
    det finns massor

• Tiger72

vi ska också ha chokladdoppade jordgubbar.

• qazbnm

En liten fråga:
    Vad kostar inte jordgubbar till ca 50 personer?
    Skulle oxå vilja ha det med jag tror inte att de säljer svenska jordgubbar i affären vid 3 juni, eller???
    Och utländska kostar väl typ 20 kr för 6 st??

• Tiger72

vi gifter oss slutet på maj men min mamma sa att det burkar inte vara några problem att fixa. själv har jag ingen aning.

• qazbnm

Ne, jag vet inte heller.
    Skulle gärna vilja ha jordgubbar, men vet som sagt ej när de finns i affärerna.
    Kanske går att ta reda på...

• qazbnm

Passar på att fråga en sak till.

Hur långt innan kan man doppa dem i choklad??

• _sus_

lägg jorgubbarna i kylen så kan de nog ligga några timmar. testa innan vetja :D

• BoIs

Vi skall oxså köra med jordgubbar!

• Brud23Augusti2008

Jag funderar på att ha snittar , 2 sorter på den ena ska det vara räkor , majonäs , ägg dill och en citron skiva , på den andra ska det vara skinkröra och nån grönsak jag vet inte riktigt än, det där med räkor kanske blir dyrt , men jag funderar på det iallafall.

• _sus_

räkor kanman köpa saltade (i lake) på hink på ställen som pris extra, ica maxi, martin ohlsson (om man har tillgång till företags kort.) hinkarna är inte så dyra..

Svar på tråden Tilltugg till välkomstdrinken