• Hoppas på ett ja

19:e augustibrudar?

Får nog ändra mitt inlägg eftersom de flesta som tittade in där skule gifta sig den 12:e aug. Inte så konstigt då min rubrik slog lite fel *ler*. Denna tråd är för oss som ska gifta sig en vecka senare, nämligen den 19:e aug.
    Vad fick er att vällja det datumet, eller var det ofrivilligt? Själva hade vi ju tänkt den 12:e, men kyrkan var fullbokad (oj vad konstigt *Ler*) den dagen, så nu blev det den 19:e och det känns nu så här i efterhand alldeles perfekt. Jag tror att det kommer bli en molnfri dag och ca 20 grader varmt, kan det bli bättre??

• Svar på tråden 19:e augustibrudar?
  • Karin69a

Precis! Augusti har hunnit svalna lite så att man slipper 28 graders värme men luften är ändå frisk och ljum. Skolstartsväder alltså, det var det vädret vi försökte pricka....Sen tycker vi om kvällarna i augusti som är lite "kräftfest-kyliga". Och sen är bröllopsresorna på rea eftersom skolan redan börjat....Sen är man redan brun och fin efter en lång svensk sommar...
    finns hur många anledningar som helst, eller hur? Nån annan???

• The Runaway Bride

Jag är också en 19:e augusti-brud! Mest var det en slump att det blev just den helgen i augusti, men nu känns det helt perfekt. Folk har hunnit komma hem från sina semestrar också. Hur långt har ni kommit? Har ännu inte hittat klänning och inbjudningskort har vi inte heller i ordning. Vet inte om man borde känna sig stressad?

• Nasse7

Vi hade bestämt den 26 augusti, men det var den enda dagen på hela året som den kokerskan vi hade bestämt vi ville ha inte kunde. Så då blev det 19.

Och det datumet känns jättebra!

• Nasse7

Hur långt har ni andra kommit i era förberedelser vad gäller inbjudningar, klänning... ja typ allt?

• Karin69a

Jag har boka detta:
    - Kyrka, präst
    - Festlokal
    - Fotograf
    - Transport mellan kyrka/fest
    - Brudkrona lånad
    - Frissa, smink bokad
    - Bröllopsnattbokning ...halvklart
    - Bröllopsresa bokad (med barnen)
    - Gästlistan klar (de flesta är förvarnade)
    Men inbjudningarna och klänning är inte klar....börjar bli dags, ja. Men riktigt brått är det väl inte än.

• aktuelle

Hejhej, gifter oss också den 19:e :D Har fixat:
    Bokat kyrkan
    Köpt Klänningen
    Tärnklänningarna
    Skor till mig och tärnorna
    Bestämt mig för frisyr
    Håller på att knåpa ihop de sista inbjudningskorten
    Bestämt resmål, men ej bokat än..(blir först till julen)

• The Runaway Bride

Jag har väl typ hunnit med samma som Karin69a... Bokat ett band till festen också, håller tummarna för att det blir lyckat. Vet dock inte hur jag ska göra med brudkrona, vet ju inte hur slöjan blir än, eller så är det kanske inget problem? Nä, det kanske inte är så bråttom än, men jag har värsta ångesten att man ska råka glömma något viktigt.

• Nasse7

Jag har:
    * bokat kyrka/präst/solist
    * bokat festlokal+mat
    * beställt frisör/smink
    * kollat hotellrum för de som ska sova
    över
    * bokat musik till kvällen
    * beställt tid med sömmerskan (hon tyckte det räckte om hon började med klänningen efter påsk....
    Tycker jag har jättemycket kvar!
    * bokat in en florist som fixar buketten
    * inbjudningarna är nästan klara

• Sade

Hej!
    Var flitiga ni ha varit, känns som jag inte fått gjort något men det jobbigaste tycker jag är klänningen. Har provat lite olika kik-klänningar som jag tyckt om. Men har inte provat några andra modell så det borde man kanske göra. Har beslutsångest.
    Har ni gjort era inbjudningar själva, är det någon som har bra förslag eller?

Häls Sade

• augustibrud-2006

Hej!

Jag ska oxå gifta mig den 19:e Augusti och är jätte glad!!!
    Vi kommer inte göra våra inbjudningar själva (varesig jag eller min m2b är särskilt händiga så det är nog säkrast att köpa färdiga kort..) Håller på att kollar för fullt.

Sade, jag var också jätte sugen på en KiK klänning de är verkligen super fina. Sen var jag runt med min mamma och syster (som ska vara m in tärna) en hel lrdag och prövade lite allt möjligt mest för att ha testat många olika modeller. Tillslut hamnade vi på Garamaj och där blev jag helt kär i en klänning (som egentligen var lite väl dyr...) så det blev ingen KiK klänning.

Var ska ni alla 19:e augusti brudar gifta er?

Svar på tråden 19:e augustibrudar?