• Dalabrud-07

Tjohoo!

Jag gjorde iordning en 2-liters Petflaska tidigare, med förhoppningen om att vi skulle lägga alla 10:or där i. Kan inte påstå att sambon varit så jätteduktig Men hur som helst, så räknade jag precis dom, och det var 3120:-! Och det är långt kvar i flaskan innan den är full Om vi fortsätter på det här viset så borde det vara runt 10-12 000:-, när, eller om, den blir full!
    Sen har vi en annan sparbössa för alla andra mynt och diverse sedlar.
    Gjorde ju inget om man lyckades spara ihop 15000:- till bröllopet

• Svar på tråden Tjohoo!
  • sabina_b

Det dær med petflaska ska jag också prøva, jættebra ide! Bor i norge, hær har man æven 20-kronorsmynt ;) får se hur mycket jag får ihop till augusti.

• utvandraren

passar 20kr myntet i en pet?
    Tror inte det, men annars kan du ju ha en burk...
    Tar evigheter...men! Bra sparning!

• sabina_b

det får nog bli en burk ;) børjar bli lite sent tror jag...

• Chilianna

Vi brukar spara våra mynt i en burk- blir snabbt några hundringar och har hjälpt oss med ca hela bröllopstårtan (2500kr) till bröllopet. (Ca 1 års myntsparande var det).

• Smurfan_JM

Vi har en korv-konservburk av modell större som vi samlar allt skrammel i... Vet att någon fyllde upp en _liten_ sådan burk och räknade ihop 1300:-, denna är välan en 5-6gånger större.. så vi hoppas på en mindre förmögenhet när vi tömmer den... ;))

• Dalabrud-07

Visst är det roligt!
    Vi räknar med att i den andra "spargrisen" vi har så är det ca 5000:-. Pengar som man inte saknar, pengar som man inte märker att man sparar.
    Jag hoppas att vi får ihop så pass mycket så det kan gå till t.ex. klänning, ringar eller bröllopsnatten - och då kan man ju kosta på sig lite mer än vad man räknat med, så våra pengar kommer gå till lite extra lyx

• Angel_87

va smarta ni är....bra ide att spara småväxel som blir ganska mycket i slutändan..jag och min m2b spara ca:15 000 tusen i månaden vilket gör att vi har en väldigt tight budget att göra saker för...men aja vi får väl tänka på hur roligt det blir sen när vi gifter oss...lycka till tjejer..

• anne på grönkulla

Jo, vi har ända sen vi flyttade ihop sparat alla mynt i burkar i köket - sen går de in på ett särskilt gemensamt konto som är till för att sätta extra guldkant på tillvaron. Numer sparar vi några hundralappar per månad till direkt till det kontot också, men mest roll spelade det nog i början, när det gjorde att vi ibland att råd att gå ut och äta eller resa bort en helg som vi annars inte kunnat göra. Ett tag gick alla pengar i den potten till förlovningsringar åt oss också!

Svar på tråden Tjohoo!